Show simple item record

dc.contributor.advisorIşıker, Gülnur Bayezid
dc.contributor.authorGür, Altay
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:42Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:42Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573209
dc.description.abstractBu araştırmada, Rudolf H. MOOS ve Edison J. TRICKETT tarafından geliştirilen (1991) 'Sınıf Ortamı Ölçeği (The Classroom Environment Scale)' nin Gerçek Formunun (Form R) Türkçe'ye çevrilerek uyarlanmasına çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İzmir il merkezindeki üç sosyo-ekonomik düzeyden ikişer okul seçilmek üzere altı okulun altmış sınıfındaki toplam 1761 Lise 1 ve Lise 2 öğrencisinden oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde Cronbach-Alpha, iki yarı güvenirlik testi, Scheffe testi ve t testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Sınıf Ortamı Ölçeği'nin testin orijinal formuna oranla daha düşük iç tutarlılık katsayılarına sahip olduğu görülmüştür. Yapılan faktör analizi ile tüm maddelerin kabul edilebilir düzeyde faktör yüküne sahip oldukları belirlenmiştir. Ölçeğin madde-alt test korelasyonları orijinal teste kıyasla düşük çıkmıştır. Ayrıca sınıf seviyesi, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, ölçeğin uygulandığı okulların özellikleri ile birçok alt ölçek arasında p<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this study, `The Classroom Environment Scale` Real Form (Form R), which was originally developed by Edison J. TRICKETT and Rudolf H. MOOS in 1991, translated and adapted for use in Turkey. The samples of this study consist of a group of 1761 students of 9th and 10th grade attending schools located in Izmir. Six schools were chosen according to their socioeconomic background (in total three socioeconomic level) and contained 60 classes in total. > i In the statistical analyses of the given data, Cronbach-alpha, split-half, Scheffe, and T-test were applied. It was observed, according to the finding data, that S.O.Ö. (The Classroom Environment Scale, C.E.S, in Turkish) had lower internal consistencies compared to the original scale (C.E.S.). It was found out that all items factor weight was in acceptable level. Average item-sub-scale correlations have been found quite low when compared to the original scale. Besides, It's been detected that there is a difference between most of the sub-scale scores of the students at the level of p<0.05 due to grade level, sexuality, socioeconomic level and the school they attended to.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf ortamı ölçeğinin uyarlama çalışması
dc.title.alternativeClassroom environment scales adaptation to Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmClassroom environment
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid106873
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103847
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess