İşbirlikli öğrenmenin İngilizce dersine ilişkin doyum, başarı ile hatırda tutma üzerine etkileri ve işbirlikli öğrenme uygulamalarıyla ilgili öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin ilköğretim 5. sımf öğrencilerinin İngilizce dersindeki basanları, doyumları ve hatırda tutmaları üzerindeki etkileri, başarılan üzerindeki etkilerin cinsiyet ile ilişkilerini ve İşbirlikli öğrenme uygulamalanna ilişkin öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest- sontest deney deseni uygulanmıştır. Araştırma 62 öğrenciden oluşan 1 kontrol grubu, 1 deney grubu olmak üzere 2 grupta yürütülmüştür. Araştırmada kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri, deney grubunda İse işbirlikli öğrenme tekniklerinden ÖTBB uygulanmıştır. Deney ve kontrol graplannda dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırma verileri, İDDÖ, İngilizce Basan Testi ve yan yapılandınlmış görüşme tekniği kullanılarak ses kayıtlan ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t Testi, Farklar Arası Farkın Önemlilik Testi ve Çift Yönlü Varyans Çözümlemesi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda işbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel öğretime göre, öğrencilerin İngilizce dersindeki başanlan üzerinde daha etkili olduğu saptanmıştır. İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin öğrencilerin İngilizce dersindeki başanlan üzerindeki etkilerinin cinsiyete göre önemli farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır. Araştırmada işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin öğrencilerin İngilizce dersine ilişkin doyumlan üzerindeki etkilerinin önemli farklılıklar göstermediği belirlenmiştir. İşbirlikli öğrenmenin geleneksel öğretime göre öğrencilerin İngilizce dersinde hatırda tutamlan üzerinde daha etkili olduğu bulunmuştur. İşbirlikli öğrenme çalışmalannda yer alan öğrenciler işbirlikli öğrenmenin, öğrenme, arkadaş ilişkileri, derse katılmayla sosyal becerilerin gelişimi üzerinde olumlu etkilerinin olduğu görüşündedirler ve işbirlikli öğrenmenin diğer derslerde de uygulanmasını istemektedirler. IV ABSTRACT The purpose of the present research is to investigate the effects of cooperative learning and traditional methods on students' achievement, satisfaction and retention in English lesson and English achievement- gender relationship. Besides, students' opinions about cooperative learning were examined. The research was conducted on a control group and an experimental group. Mean, Standart Deviation, Analysis of Variance and t Test were utilized in data analysis. Research results indicate that cooperative learning method is more effective than trditional methods on English achievement. It has also been found that the effects of the cooperative learning and traditional methods on 5th graders' English achievement do not differ significantly according to students' genders. It has been established that there are not significant differences between the effect of cooperative learning and traditional methods on students' satisfaction. The results show that cooperative learning is more effective than traditional methods^ retention in English lessons. Students think that cooperative learning supports the development of social interaction skills and friendship and that it helps them learn better in English lessons.
Collections