Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Vesile
dc.contributor.authorTonbul, Canan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:37Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:37Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573169
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin ilköğretim 5. sımf öğrencilerinin İngilizce dersindeki basanları, doyumları ve hatırda tutmaları üzerindeki etkileri, başarılan üzerindeki etkilerin cinsiyet ile ilişkilerini ve İşbirlikli öğrenme uygulamalanna ilişkin öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest- sontest deney deseni uygulanmıştır. Araştırma 62 öğrenciden oluşan 1 kontrol grubu, 1 deney grubu olmak üzere 2 grupta yürütülmüştür. Araştırmada kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri, deney grubunda İse işbirlikli öğrenme tekniklerinden ÖTBB uygulanmıştır. Deney ve kontrol graplannda dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırma verileri, İDDÖ, İngilizce Basan Testi ve yan yapılandınlmış görüşme tekniği kullanılarak ses kayıtlan ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t Testi, Farklar Arası Farkın Önemlilik Testi ve Çift Yönlü Varyans Çözümlemesi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda işbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel öğretime göre, öğrencilerin İngilizce dersindeki başanlan üzerinde daha etkili olduğu saptanmıştır. İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin öğrencilerin İngilizce dersindeki başanlan üzerindeki etkilerinin cinsiyete göre önemli farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır. Araştırmada işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin öğrencilerin İngilizce dersine ilişkin doyumlan üzerindeki etkilerinin önemli farklılıklar göstermediği belirlenmiştir. İşbirlikli öğrenmenin geleneksel öğretime göre öğrencilerin İngilizce dersinde hatırda tutamlan üzerinde daha etkili olduğu bulunmuştur. İşbirlikli öğrenme çalışmalannda yer alan öğrenciler işbirlikli öğrenmenin, öğrenme, arkadaş ilişkileri, derse katılmayla sosyal becerilerin gelişimi üzerinde olumlu etkilerinin olduğu görüşündedirler ve işbirlikli öğrenmenin diğer derslerde de uygulanmasını istemektedirler. IV
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of the present research is to investigate the effects of cooperative learning and traditional methods on students' achievement, satisfaction and retention in English lesson and English achievement- gender relationship. Besides, students' opinions about cooperative learning were examined. The research was conducted on a control group and an experimental group. Mean, Standart Deviation, Analysis of Variance and t Test were utilized in data analysis. Research results indicate that cooperative learning method is more effective than trditional methods on English achievement. It has also been found that the effects of the cooperative learning and traditional methods on 5th graders' English achievement do not differ significantly according to students' genders. It has been established that there are not significant differences between the effect of cooperative learning and traditional methods on students' satisfaction. The results show that cooperative learning is more effective than traditional methods^ retention in English lessons. Students think that cooperative learning supports the development of social interaction skills and friendship and that it helps them learn better in English lessons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenmenin İngilizce dersine ilişkin doyum, başarı ile hatırda tutma üzerine etkileri ve işbirlikli öğrenme uygulamalarıyla ilgili öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeThe Effects of cooperative learning and traditional teaching methods on English achievement, satisfaction and retention and students opinions about cooperative learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRetention
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSatisfaction level
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid107207
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103752
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess