İşbirlikli ve geleneksel sınıflardaki başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrencme stratejileri, tutumları ve edim düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli ve geleneksel sınıflardaki başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejileri, tutumları ve edim düzeylerini belirlemektir. Araştırma ilköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test modeli kullanılmıştır. Araştırma sırasında deney grubunda işbirlikli öğrenme tekniklerinden `birlikte Öğrenme` tekniği, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Yedi haftalık bir uygulama yapılmıştır. Başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek için problem çözme strateji ölçeği, video kaydı ve öğrencilerin müsveddelerinden yararlanılmıştır. Başarı düzeylerini belirlemek için başarı testi, problem çözmeye karşı tutumlarını belirlemek için de tutum ölçeğinden yararlanılmıştır. Kullanılan bu veri toplama araçları hem ön test hem de son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, yüzde ve yüzdeler arası fark işlemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun başarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Deneklerin problem çözmeye karşı tutumları açısından da deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejilerinde ön test sonucunda hem deney grubunda hem de kontrol grubunda anlamlı farklılıklar görülmüştür. Son test sonucunda ise deney grubundaki başarısız problem, çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin, başarılı öğrencilerin kullandığı stratejilerle benzerlik gösterdiği gözlenmiştir. IV The aim of this research is to find out learning strategies, attitudes and performance levels of successful and unsuccessful problem solvers in cooperative and traditional classes. The subjects of the research were fourth graders at a primary school. Pre- and post-test design was used for the research. The `learning together` technique, which is a cooperative one, was used in the experimental group and traditional methods in the control group during a period of seven weeks. The scale for problem solving strategies, video records and students' drafts were used to find out the learning strategies employed by the successful and unsuccessful problem solvers. The achievement test was administered to determine their achievement levels and the scale for attitudes to find out their attitudes towards problem solving. The measurement instruments were used in the pre- and post-test. Arithmetic mean, standard deviation, t-test, percentage and differences between percentages were made use of to analyze the data. According to the results of the research, the achievement leVel of the experimental group was significantly higher than that of the control group. In addition, the attitudes of the subjects in the experimental group were significantly more positive than those of the ones in the control group. Significant differences were observed between the learning strategies employed by the successful and unsuccessful problem solvers in the experimental and control groups in the pre-test. A similarity was observed between the strategies employed by the successful and unsuccessful problem solvers in the experimental group according to the results of the post-test.
Collections