Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkgöz, Kamile Ün
dc.contributor.authorSaritaş, Emel
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:26Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:26Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573067
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, işbirlikli ve geleneksel sınıflardaki başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejileri, tutumları ve edim düzeylerini belirlemektir. Araştırma ilköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test modeli kullanılmıştır. Araştırma sırasında deney grubunda işbirlikli öğrenme tekniklerinden `birlikte Öğrenme` tekniği, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Yedi haftalık bir uygulama yapılmıştır. Başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek için problem çözme strateji ölçeği, video kaydı ve öğrencilerin müsveddelerinden yararlanılmıştır. Başarı düzeylerini belirlemek için başarı testi, problem çözmeye karşı tutumlarını belirlemek için de tutum ölçeğinden yararlanılmıştır. Kullanılan bu veri toplama araçları hem ön test hem de son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, yüzde ve yüzdeler arası fark işlemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun başarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Deneklerin problem çözmeye karşı tutumları açısından da deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejilerinde ön test sonucunda hem deney grubunda hem de kontrol grubunda anlamlı farklılıklar görülmüştür. Son test sonucunda ise deney grubundaki başarısız problem, çözücülerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin, başarılı öğrencilerin kullandığı stratejilerle benzerlik gösterdiği gözlenmiştir. IV
dc.description.abstractThe aim of this research is to find out learning strategies, attitudes and performance levels of successful and unsuccessful problem solvers in cooperative and traditional classes. The subjects of the research were fourth graders at a primary school. Pre- and post-test design was used for the research. The `learning together` technique, which is a cooperative one, was used in the experimental group and traditional methods in the control group during a period of seven weeks. The scale for problem solving strategies, video records and students' drafts were used to find out the learning strategies employed by the successful and unsuccessful problem solvers. The achievement test was administered to determine their achievement levels and the scale for attitudes to find out their attitudes towards problem solving. The measurement instruments were used in the pre- and post-test. Arithmetic mean, standard deviation, t-test, percentage and differences between percentages were made use of to analyze the data. According to the results of the research, the achievement leVel of the experimental group was significantly higher than that of the control group. In addition, the attitudes of the subjects in the experimental group were significantly more positive than those of the ones in the control group. Significant differences were observed between the learning strategies employed by the successful and unsuccessful problem solvers in the experimental and control groups in the pre-test. A similarity was observed between the strategies employed by the successful and unsuccessful problem solvers in the experimental group according to the results of the post-test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli ve geleneksel sınıflardaki başarılı ve başarısız problem çözücülerin kullandıkları öğrencme stratejileri, tutumları ve edim düzeyleri
dc.title.alternativeThe Learning strategies, attitudes and performance levels of succesfull and unsuccesfull problem solvers in cooperative and traditional classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTraditional teaching method
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid121964
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117018
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess