Sosyal bilgiler ders kitaplarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Eğitimin en önemli ihtiyaçlarından biri ders kitaptarıdır, eğitimin ne kadar bilimsel ve evrensel boyutta olduğunu belirler. Bu nedenle ders kitaplarının hazırlanmasında ve seçilmesinde büyük bir titizlik gösterilmelidir. Araştırmada Talim Terbiye Kurulunun belirlemiş olduğu müfredatlar doğrultusunda 4, 5, 6, 7. sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında verilen coğrafya konularının içerik özellikleri ve kitapların fiziki özellikleri incelenmiştir. Ancak kitapların pek çoğunda ders konularının birbirinden kopuk verildiği izlenmiş konularda hatalı bilgilere rastlanmıştır. Bu eksiklerde Milli Eğitim Bakanlığı'nca belirlenen ders müfredatlarının ve amaçlarının etkili olduğu da saptanmıştır. Bunun yanında kitaplardaki harita, şekil, grafik ve fotoğrafların da eksikliklerinin olduğu görülmüştür. Sosyal Bilgiler ders kitaplarında fiziki eksikliklerin ve coğrafya konularının içerik eksikliklerinin daha net saptanabilmesi için araştırmanın son bölümünde ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine ve Menemen ile Çiğli ilçelerinde beş ilköğretim okulunda 50 öğretmene anket uygulamıştır. Anket sonuçlan da bu eksiklikleri ve beklentileri desteklemektedir. Ders kitaplarının hem sunuş, hem içerik yönünden; doğru ve güncel bilgilerle yenilenmesi, hangi bilgilerin nerede ve nasıl verileceğinin, uzman kişi ve kurumlarca belirlenmesi, müfredatların ve amaçların buna göre hazırlanması gerekmektedir. VII SUMMARY One of the most important neccesarities of education is lesson books. Lesson books determine how scientific and universal education is. For this season, a great importance should be shown during the preparation and choice of the lesson book. The implicit and physical characteristics of the Social Sciences lesson books that has been determined by Ministry of Public Education and studied in the 4th, 5th, 6th and 7th classes, examined in this study. However; in most of the books, subjects were given separated from each other and some mistaken information were given in the subjects. In these deficiencies it was found out that lesson particulars and the aims that were determined by the Ministry of Public Education. Were also effectua. It was also seen that maps. Shapes, graphics and photographs shelter some mistakes. In order to fix deficiencies more clear in the Social Sciences lesson books; an inquiry was carried out to one hundred 7th class primary students and fifty teachers from five several primary schools in Menemen and Çiğli region. The inquiry results also support these deficiencies and expectations. It's neccessary that lesson books should be sevised with true and new information in both shape and detail, be determined which information will be given where and how by the specialist. The details and objectives should be prepared in this sense. VIII
Collections