Show simple item record

dc.contributor.advisorAtalay, İbrahim
dc.contributor.authorUzguç Koşar, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:25Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:25Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573057
dc.description.abstractÖZET Eğitimin en önemli ihtiyaçlarından biri ders kitaptarıdır, eğitimin ne kadar bilimsel ve evrensel boyutta olduğunu belirler. Bu nedenle ders kitaplarının hazırlanmasında ve seçilmesinde büyük bir titizlik gösterilmelidir. Araştırmada Talim Terbiye Kurulunun belirlemiş olduğu müfredatlar doğrultusunda 4, 5, 6, 7. sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında verilen coğrafya konularının içerik özellikleri ve kitapların fiziki özellikleri incelenmiştir. Ancak kitapların pek çoğunda ders konularının birbirinden kopuk verildiği izlenmiş konularda hatalı bilgilere rastlanmıştır. Bu eksiklerde Milli Eğitim Bakanlığı'nca belirlenen ders müfredatlarının ve amaçlarının etkili olduğu da saptanmıştır. Bunun yanında kitaplardaki harita, şekil, grafik ve fotoğrafların da eksikliklerinin olduğu görülmüştür. Sosyal Bilgiler ders kitaplarında fiziki eksikliklerin ve coğrafya konularının içerik eksikliklerinin daha net saptanabilmesi için araştırmanın son bölümünde ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine ve Menemen ile Çiğli ilçelerinde beş ilköğretim okulunda 50 öğretmene anket uygulamıştır. Anket sonuçlan da bu eksiklikleri ve beklentileri desteklemektedir. Ders kitaplarının hem sunuş, hem içerik yönünden; doğru ve güncel bilgilerle yenilenmesi, hangi bilgilerin nerede ve nasıl verileceğinin, uzman kişi ve kurumlarca belirlenmesi, müfredatların ve amaçların buna göre hazırlanması gerekmektedir. VII
dc.description.abstractSUMMARY One of the most important neccesarities of education is lesson books. Lesson books determine how scientific and universal education is. For this season, a great importance should be shown during the preparation and choice of the lesson book. The implicit and physical characteristics of the Social Sciences lesson books that has been determined by Ministry of Public Education and studied in the 4th, 5th, 6th and 7th classes, examined in this study. However; in most of the books, subjects were given separated from each other and some mistaken information were given in the subjects. In these deficiencies it was found out that lesson particulars and the aims that were determined by the Ministry of Public Education. Were also effectua. It was also seen that maps. Shapes, graphics and photographs shelter some mistakes. In order to fix deficiencies more clear in the Social Sciences lesson books; an inquiry was carried out to one hundred 7th class primary students and fifty teachers from five several primary schools in Menemen and Çiğli region. The inquiry results also support these deficiencies and expectations. It's neccessary that lesson books should be sevised with true and new information in both shape and detail, be determined which information will be given where and how by the specialist. The details and objectives should be prepared in this sense. VIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ders kitaplarının incelenmesi
dc.title.alternativeSocial sciences lessons book
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid121755
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116981
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess