Hücrede madde alışveriş kavramlarının laboratuar çalışmalarıyla öğretiminin geleneksel yöntemle karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, öğrencilerin öğrenmekte zorlandıkları konulardan biri olan `Hücrede Madde Alışverişi` konusundaki kavramların anlamlı öğretilebilmesini sağlamak amacıyla yapılmıştır. Geleneksel yöntemde kavramın tanımı yapılıp, birkaç örnekle öğrencilerin öğrenmesi beklenmektedir. Öğrenciler kendilerine yabancı, bu soyut kavramları ezberlemekte ve derse karşı olumsuz tutumlar geliştirmektedir. Çalışmada geleneksel yöntemin bu kavramları öğretmedeki başarısı, laboratuar yönteminin başarısıyla kıyaslanmaktadır. Bu çalışma 2001-2002 öğretim yılında İzmir İli Buca ilçesindeki beş lisede (Hoca Ahmet Yesevi Lisesi, Buca Anadolu Lisesi, Buca Lisesi, Anadolu Meslek Kız Teknik Meslek Lisesi Ve Şirinyer Lisesi) yürütülmüştür. Toplam 183, lise 9. sınıf öğrencisinin katıldığı araştırmada, deney ve klasik anlatım grupları olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Geçerliliği ve güvenirliği hesaplanmış 10 sorudan oluşan başarı testi uygulanmıştır. Bulgular, geleneksel öğretim metotlarının kullanıldığı sınıflarda öğrencinin ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir değişme olmadığını, yani kavramları tam öğrenemediklerini göstermiştir. Buna karşın laboratuar çalışmaları yönteminin kullanıldığı sınıflarda ön test ve son test sonuçları arasında oldukça anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç olarak, `Hücrede Madde Alış Verişi` konusundaki kavramların öğretiminde laboratuar yönteminin geleneksel yönteme nazaran daha etkili, anlamlı bir öğrenme sağlayacağı söylenebilir. V ABSTRACT This study investigates appropriate method to teach concepts of transport in and out of cells meaningfully. In this study, traditional methods was compared with experimental method. In the school year of 2001-2002, the test which included totally 10 questions was administered to 183 high school students from five different high school (Hoca Ahmet Yesevi, Buca Anadolu, Buca, Anadolu Meslek Kız teknik Meslek and Şirinyer High Schools) in the district of Buca, in İzmir. The results suggest that traditional methods don't help the students to learn concepts Of transport in and out of cells meaninfully. Traditional methods cause rote learning. But experimental method helps students to learn meaningfully this concepts. Because students can understand by doing and can create in your mind relationship between new knowledge and prior knowledge. As a result, experimental method is more useful! than traditional method to teaching concepts of transport in and out of cells. VI
Collections