Show simple item record

dc.contributor.advisorGökler, İsa
dc.contributor.authorGüngör, Canan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:23Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:23Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573044
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, öğrencilerin öğrenmekte zorlandıkları konulardan biri olan `Hücrede Madde Alışverişi` konusundaki kavramların anlamlı öğretilebilmesini sağlamak amacıyla yapılmıştır. Geleneksel yöntemde kavramın tanımı yapılıp, birkaç örnekle öğrencilerin öğrenmesi beklenmektedir. Öğrenciler kendilerine yabancı, bu soyut kavramları ezberlemekte ve derse karşı olumsuz tutumlar geliştirmektedir. Çalışmada geleneksel yöntemin bu kavramları öğretmedeki başarısı, laboratuar yönteminin başarısıyla kıyaslanmaktadır. Bu çalışma 2001-2002 öğretim yılında İzmir İli Buca ilçesindeki beş lisede (Hoca Ahmet Yesevi Lisesi, Buca Anadolu Lisesi, Buca Lisesi, Anadolu Meslek Kız Teknik Meslek Lisesi Ve Şirinyer Lisesi) yürütülmüştür. Toplam 183, lise 9. sınıf öğrencisinin katıldığı araştırmada, deney ve klasik anlatım grupları olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Geçerliliği ve güvenirliği hesaplanmış 10 sorudan oluşan başarı testi uygulanmıştır. Bulgular, geleneksel öğretim metotlarının kullanıldığı sınıflarda öğrencinin ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir değişme olmadığını, yani kavramları tam öğrenemediklerini göstermiştir. Buna karşın laboratuar çalışmaları yönteminin kullanıldığı sınıflarda ön test ve son test sonuçları arasında oldukça anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç olarak, `Hücrede Madde Alış Verişi` konusundaki kavramların öğretiminde laboratuar yönteminin geleneksel yönteme nazaran daha etkili, anlamlı bir öğrenme sağlayacağı söylenebilir. V
dc.description.abstractABSTRACT This study investigates appropriate method to teach concepts of transport in and out of cells meaningfully. In this study, traditional methods was compared with experimental method. In the school year of 2001-2002, the test which included totally 10 questions was administered to 183 high school students from five different high school (Hoca Ahmet Yesevi, Buca Anadolu, Buca, Anadolu Meslek Kız teknik Meslek and Şirinyer High Schools) in the district of Buca, in İzmir. The results suggest that traditional methods don't help the students to learn concepts Of transport in and out of cells meaninfully. Traditional methods cause rote learning. But experimental method helps students to learn meaningfully this concepts. Because students can understand by doing and can create in your mind relationship between new knowledge and prior knowledge. As a result, experimental method is more useful! than traditional method to teaching concepts of transport in and out of cells. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHücrede madde alışveriş kavramlarının laboratuar çalışmalarıyla öğretiminin geleneksel yöntemle karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of traditional method concerning the concepts of transport in and out of cells
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBiyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmCells
dc.subject.ytmLaboratory studies
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTraditional teaching method
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.identifier.yokid121972
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116986
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess