Hayvan masallarının anadili öğretiminde dil, üslup ve eğitim yönünden yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI7 ÖZET Araştırma Başlığı: Hayvan Masallarının Anadili Öğretiminde Dil, Üslup ve Eğitim Yönünden Yeri ve Önemi. Araştırmacı İsmi: Alparslan OKUR. Çocuk, insanoğlunun devamı için en değerli varlıktır. Dil ise bir ulusun devamı için vazgeçilmez unsurlarındandır. Çocuk ve dil, hem insan soyunun devamı için hem de ulusların devamı için üzerinde durulması gereken en önemli kavramlardır. Uluslar, gelecekleri için dillerini korumak; dillerini korumak için de çocuklarına anadili bilincini yerleştirmek zorundadırlar. Anadili öğretiminde süreç, çocuğun doğumuyla birlikte başlar. İki yaşından itibaren bir bütünlük ifade eden metinler anadili öğretimi için kullanılabilir. Çocuğun yaşamında ilk defa karşılaştığı ve bir bütünlük ifade eden metinler hayvan masallarıdır. Hayvan masallarının anadili öğretimindeki etkinliği ortalama on iki yaşma kadar devam eder. Hayvan masalları gerçeği yansıtmadığı için pek çok eğitimci ve çocuk uzmanı tarafından çocuklara sakıncalı bulunmuştur. Fakat hayvan masalları; içerisinde Türkçenin en güzel kullanımı, basit tümce yapıları, zihni yormayan benzetmeler ve karşılaştırmalar, çocuğun dili pekiştirerek öğrenmesine kolaylık sağlayan ikilemelerin sık sık kullanımı, az sözle uzun bir olayı anlatmaya yönelik deyim ve atasözlerinin kullanımı gibi özelliklerin olması anadili öğretimindeki önemini göstermektedir. Hayvan masalları çocukta sadece anadili öğretimini gerçekleştirmekle kalmaz, onun düşünce yapısını geliştirir, ona eğitimsel yönden bir takım değerler verir, uyarılarda bulunur. Ayrıca okuma alışkanlığını da kazandırarak ileride iyi bir okuyucu olmasını sağlar. Sonuç olarak, hayvan masallarının çocuğa tek yönlü etkisi olmuyor. Anadili gelişimi yanında düşünce, eğitimsel, kültürel bakımdan da gelişimini sağlar. Anahtar Sözcükler: Çocuk, dil, anadili, hayvan masalları, eğitim.
Collections