Show simple item record

dc.contributor.advisorYardımcı, Mehmet
dc.contributor.authorOkur, Alparslan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:06Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:06Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572895
dc.description.abstractVI7 ÖZET Araştırma Başlığı: Hayvan Masallarının Anadili Öğretiminde Dil, Üslup ve Eğitim Yönünden Yeri ve Önemi. Araştırmacı İsmi: Alparslan OKUR. Çocuk, insanoğlunun devamı için en değerli varlıktır. Dil ise bir ulusun devamı için vazgeçilmez unsurlarındandır. Çocuk ve dil, hem insan soyunun devamı için hem de ulusların devamı için üzerinde durulması gereken en önemli kavramlardır. Uluslar, gelecekleri için dillerini korumak; dillerini korumak için de çocuklarına anadili bilincini yerleştirmek zorundadırlar. Anadili öğretiminde süreç, çocuğun doğumuyla birlikte başlar. İki yaşından itibaren bir bütünlük ifade eden metinler anadili öğretimi için kullanılabilir. Çocuğun yaşamında ilk defa karşılaştığı ve bir bütünlük ifade eden metinler hayvan masallarıdır. Hayvan masallarının anadili öğretimindeki etkinliği ortalama on iki yaşma kadar devam eder. Hayvan masalları gerçeği yansıtmadığı için pek çok eğitimci ve çocuk uzmanı tarafından çocuklara sakıncalı bulunmuştur. Fakat hayvan masalları; içerisinde Türkçenin en güzel kullanımı, basit tümce yapıları, zihni yormayan benzetmeler ve karşılaştırmalar, çocuğun dili pekiştirerek öğrenmesine kolaylık sağlayan ikilemelerin sık sık kullanımı, az sözle uzun bir olayı anlatmaya yönelik deyim ve atasözlerinin kullanımı gibi özelliklerin olması anadili öğretimindeki önemini göstermektedir. Hayvan masalları çocukta sadece anadili öğretimini gerçekleştirmekle kalmaz, onun düşünce yapısını geliştirir, ona eğitimsel yönden bir takım değerler verir, uyarılarda bulunur. Ayrıca okuma alışkanlığını da kazandırarak ileride iyi bir okuyucu olmasını sağlar. Sonuç olarak, hayvan masallarının çocuğa tek yönlü etkisi olmuyor. Anadili gelişimi yanında düşünce, eğitimsel, kültürel bakımdan da gelişimini sağlar. Anahtar Sözcükler: Çocuk, dil, anadili, hayvan masalları, eğitim.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleHayvan masallarının anadili öğretiminde dil, üslup ve eğitim yönünden yeri ve önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLanguage development
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmStylistic
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmAnimals
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid137398
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130150
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess