Fen-edebiyat ve eğitim fakültesi biyoloji öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki ilişki Bünyamin AYDIN Bu araştırmanın amacı, Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Biyoloji öğrencilerinin Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları ile akademik basardan arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, Ege Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji (n:129) ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği (n:121) Bölümlerinden toplam 250 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; Semerci (1999) tarafından geliştirilen ve güvenirlik düzeyi.90 olan 'Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği' ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırma verilerine tek yönlü varyans analizi, t ve Scheffe testleri yapılmış, SPSS 11.0 İstatistik Paket Program kullanılmıştır. Araştırma sonuçları; öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının 'iyi' düzeyde olduğunu ve öğrencilerin mesleğe ilişkin tutumlarını öğrenim görülen üniversite, sınıf, cinsiyet, lise türü, lise mezuniyet derecesi ve bölüm tercih sırasının etkilediğini ortaya koymuştur. Öğrencilerin akademik başarılarının da cinsiyet, lise türü, lise mezuniyet derecesi ve bölüm tercih sırasına göre farklılaştığı, buna karşın; öğrenim görülen üniversite ve sınıf değişkenlerinin akademik başarıyı değiştirmediği saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Tutum, Akademik Basan, Biyoloji ve Öğretmen Adayı. vıı ABSTRACT The Correlation Between Faculty of Science and Faculty of Education Students' Attitudes Towards Being a Teacher and Their Achievement Bünyamin AYDIN The aim of this research is to find out the correlation between Faculty of science and faculty of education students' attitudes towards being a teacher and their achievement The sample of the research is the students from Ege University, Faculty of Science, Department of Biology (n:129) and Dokuz Eylül University, Buca Faculty of Education, Department of Biology Education (n:121). In this study, `The Attitudes Scale Towards Being a Teacher` was used. The scale has been developed by Semerci (1999) and its reliability coefficient is.90. For the data analysis, one way Anova variance analysis, t and scheffe tests has been applied and SPSS 11.0 was used. The results show that the students' attitudes towards teaching profession is positive and affected by university, age, gender, type of high school and graduate level and preference order for the university entrance examination. On the other hand, students' achievements are differentiated according to the variables of gender, the type of high school and graduate level and preference order however; they are not affected by the university and age of students. Key words: Attitude, Academic Achievement, Biology and Student Teacher.
Collections