Show simple item record

dc.contributor.advisorKumlutaş, Yusuf
dc.contributor.advisorBozkurt, Nergüz
dc.contributor.authorBünyamin, Aydin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:00Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:00Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572835
dc.description.abstractVI ÖZET Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki ilişki Bünyamin AYDIN Bu araştırmanın amacı, Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Biyoloji öğrencilerinin Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları ile akademik basardan arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma, Ege Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji (n:129) ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği (n:121) Bölümlerinden toplam 250 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; Semerci (1999) tarafından geliştirilen ve güvenirlik düzeyi.90 olan 'Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği' ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırma verilerine tek yönlü varyans analizi, t ve Scheffe testleri yapılmış, SPSS 11.0 İstatistik Paket Program kullanılmıştır. Araştırma sonuçları; öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının 'iyi' düzeyde olduğunu ve öğrencilerin mesleğe ilişkin tutumlarını öğrenim görülen üniversite, sınıf, cinsiyet, lise türü, lise mezuniyet derecesi ve bölüm tercih sırasının etkilediğini ortaya koymuştur. Öğrencilerin akademik başarılarının da cinsiyet, lise türü, lise mezuniyet derecesi ve bölüm tercih sırasına göre farklılaştığı, buna karşın; öğrenim görülen üniversite ve sınıf değişkenlerinin akademik başarıyı değiştirmediği saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Tutum, Akademik Basan, Biyoloji ve Öğretmen Adayı.
dc.description.abstractvıı ABSTRACT The Correlation Between Faculty of Science and Faculty of Education Students' Attitudes Towards Being a Teacher and Their Achievement Bünyamin AYDIN The aim of this research is to find out the correlation between Faculty of science and faculty of education students' attitudes towards being a teacher and their achievement The sample of the research is the students from Ege University, Faculty of Science, Department of Biology (n:129) and Dokuz Eylül University, Buca Faculty of Education, Department of Biology Education (n:121). In this study, `The Attitudes Scale Towards Being a Teacher` was used. The scale has been developed by Semerci (1999) and its reliability coefficient is.90. For the data analysis, one way Anova variance analysis, t and scheffe tests has been applied and SPSS 11.0 was used. The results show that the students' attitudes towards teaching profession is positive and affected by university, age, gender, type of high school and graduate level and preference order for the university entrance examination. On the other hand, students' achievements are differentiated according to the variables of gender, the type of high school and graduate level and preference order however; they are not affected by the university and age of students. Key words: Attitude, Academic Achievement, Biology and Student Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen-edebiyat ve eğitim fakültesi biyoloji öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe correlation between faculty of science and faculty of education students attitudes towards being a teacher and their achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmOccupational success
dc.identifier.yokid160803
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145215
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess