Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümü öğrencilerinin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı Anadolu Güzel sanatlar Liseleri Müzik Bölümü öğrencilerinin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunları saptamak ve bu sorunlar ile onların kişisel ve sosyo-ekonomik özellikleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, izmir'de bulunan Işılay Saygın AGSL'si ve Ümran Baradan AGSL' sinde okumakta olan 167 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir. Bu araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Çalgı Çalışma Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Envanteri aracılığı ile toplanmıştır. Veri analizinde Ortalama, Standart sapma, Frekans, Yüzde, t-testi, Varyans Analizi, Tukey ve LSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları konsantrasyon ile ilgili sorunlarının en yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunlar; yaşları, okumakta oldukları okul, sımf, çalmakta oldukları çalgı ve anadal çalgı öğretmenlerinin cinsiyetine göre önemli farklılıklar göstermektedir. iv ABSTRACT The purpose of this research is to determine the problems faced by the Anatolian Fine Arts High School Music Department students in the process of practicing their instruments and the relationships between these problems and their individual and socio-economic conditions. The research has been done on 167 students studying at Izmir Işılay Saygın Anatolian Fine Arts High School and Ümran Baradan Anatolian Fine Arts High School. The data of the research has been collected through a inventory developed by the researcher on the problems faced in the process of practicing an instrument. In the data analysis, Mean, Standard Deviation, Frequency, Percentage, T-Test, Variance Analysis, Tukey and LSD tests have been used. As the result of this research it has been understood that the students have the biggest problem relation to concentration during the practicing of their instrument. In this process the students' problems have shown significant differences in regards to their age, school class, the choice of instrument and gender of their instrument teachers.
Collections