Show simple item record

dc.contributor.advisorAydar, Serdar Çetin
dc.contributor.authorÖzmenteş, Sabahat
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:52Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:52Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572759
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı Anadolu Güzel sanatlar Liseleri Müzik Bölümü öğrencilerinin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunları saptamak ve bu sorunlar ile onların kişisel ve sosyo-ekonomik özellikleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, izmir'de bulunan Işılay Saygın AGSL'si ve Ümran Baradan AGSL' sinde okumakta olan 167 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir. Bu araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Çalgı Çalışma Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Envanteri aracılığı ile toplanmıştır. Veri analizinde Ortalama, Standart sapma, Frekans, Yüzde, t-testi, Varyans Analizi, Tukey ve LSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları konsantrasyon ile ilgili sorunlarının en yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunlar; yaşları, okumakta oldukları okul, sımf, çalmakta oldukları çalgı ve anadal çalgı öğretmenlerinin cinsiyetine göre önemli farklılıklar göstermektedir. iv
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this research is to determine the problems faced by the Anatolian Fine Arts High School Music Department students in the process of practicing their instruments and the relationships between these problems and their individual and socio-economic conditions. The research has been done on 167 students studying at Izmir Işılay Saygın Anatolian Fine Arts High School and Ümran Baradan Anatolian Fine Arts High School. The data of the research has been collected through a inventory developed by the researcher on the problems faced in the process of practicing an instrument. In the data analysis, Mean, Standard Deviation, Frequency, Percentage, T-Test, Variance Analysis, Tukey and LSD tests have been used. As the result of this research it has been understood that the students have the biggest problem relation to concentration during the practicing of their instrument. In this process the students' problems have shown significant differences in regards to their age, school class, the choice of instrument and gender of their instrument teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAnadolu Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümü öğrencilerinin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe problems faced by the Anatolian Fine Arts High School music department students in the process of practicing their instruments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmAnatolian high school of fine arts
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid160754
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145318
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess