İlköğretim 6.sınıfta kesirlerin ondalık gösterimi ünitesinin öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel yönteme göre öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET İlköğretim 6. Sınıfla Kesirlerin Ondalık Gösterimi Ünitesinin Öğretilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Geleneksel Yönteme Göre Öğrenci Başarısına Etkisi Seçil Güner ARAZ Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim 6. sınıf matematik dersinin ondalık kesirler konusunda uygulanan işbirlikli öğrenme yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerinde etkililik durumunu karşılaştırmaktır. Araştırma 2003-2004 eğitim - öğretim yılının ikinci döneminde İzmir ili Bornova İlçesi sınırları içerisinde yer alan Özel Ege İlköğretim okulunda okuyan altıncı sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama yapılan ilköğretim okulunun altıncı sınıfından iki derslikte okuyan 96 öğrenci deney ve kontrol gruplarım oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak `Matematik Başarı Testi ` her iki gruba da öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak verilmiştir. Araştırma beş hafta sürmüştür.Araştırmanın bulguları; işbirliğine dayalı öğrenme tekniğinin geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Sözcükler: İşbirlikli Öğrenme Yöntemi,Geleneksel Öğretim Yöntemi, Matematik Başarı Testi vu ABSTRACT The Effects of Cooperative Learning Rather than Conventional Teaching for the Decimal Fractions in the Sixth Grade in the Secondary Seçil Güner ARAZ The main aim of this research is to find out comparative effects of cooperative learning rather than the conventional ways of teaching of the decimal fractions in the sixth grades mathematics lessons in the secondary. The research has been carried out the sixth grade students of Özel Ege Lisesi in the second term of the 2003-2004 academic year. It has been applied to 96 students They have made up the experiment groups and the control groups. As the assessment instrument, The Achievement Test in Mathematics, has been applied to the both groups as the pretest, end test and retention test. The research continued for five weeks. The findings of the research are meaningful and the cooperative way of teaching has been found out to be more effective over the conventional way of teaching. Key Words: Cooperative Learning, Conventional Teaching, The Achievement Test in the Mathematics
Collections