Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Süha
dc.contributor.authorAraz, Seçil Güner
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:51Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:51Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572753
dc.description.abstractVI ÖZET İlköğretim 6. Sınıfla Kesirlerin Ondalık Gösterimi Ünitesinin Öğretilmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Geleneksel Yönteme Göre Öğrenci Başarısına Etkisi Seçil Güner ARAZ Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim 6. sınıf matematik dersinin ondalık kesirler konusunda uygulanan işbirlikli öğrenme yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerinde etkililik durumunu karşılaştırmaktır. Araştırma 2003-2004 eğitim - öğretim yılının ikinci döneminde İzmir ili Bornova İlçesi sınırları içerisinde yer alan Özel Ege İlköğretim okulunda okuyan altıncı sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama yapılan ilköğretim okulunun altıncı sınıfından iki derslikte okuyan 96 öğrenci deney ve kontrol gruplarım oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak `Matematik Başarı Testi ` her iki gruba da öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak verilmiştir. Araştırma beş hafta sürmüştür.Araştırmanın bulguları; işbirliğine dayalı öğrenme tekniğinin geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Sözcükler: İşbirlikli Öğrenme Yöntemi,Geleneksel Öğretim Yöntemi, Matematik Başarı Testi
dc.description.abstractvu ABSTRACT The Effects of Cooperative Learning Rather than Conventional Teaching for the Decimal Fractions in the Sixth Grade in the Secondary Seçil Güner ARAZ The main aim of this research is to find out comparative effects of cooperative learning rather than the conventional ways of teaching of the decimal fractions in the sixth grades mathematics lessons in the secondary. The research has been carried out the sixth grade students of Özel Ege Lisesi in the second term of the 2003-2004 academic year. It has been applied to 96 students They have made up the experiment groups and the control groups. As the assessment instrument, The Achievement Test in Mathematics, has been applied to the both groups as the pretest, end test and retention test. The research continued for five weeks. The findings of the research are meaningful and the cooperative way of teaching has been found out to be more effective over the conventional way of teaching. Key Words: Cooperative Learning, Conventional Teaching, The Achievement Test in the Mathematicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6.sınıfta kesirlerin ondalık gösterimi ünitesinin öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel yönteme göre öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of cooperative learning rather than conventional teaching for the decimal fractions in the sixth grade of the secondary
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid160553
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145449
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess