Malinowski`nin işlev teorisine göre Türk atasözlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Atasözleri ait oldukları dilin ve dolayısıyla dilin ait olduğu kültürün yaşanan sorunlar karşısındaki tutumunun doğal ifadesidir. `Malinowski'nin İşlev Teorisi 'ne Göre Türk Atasözlerinin İncelenmesi` adı verilen bu çalışma başlıca beş bölümden meydana gelmiştir: önsöz, giriş, inceleme, sonuç ve kaynakça. Tezin giriş bölümünde asıl çalışmaya hazırlık amacıyla atasözleri, kültür ve işlevsel kuram hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İnceleme kısmında yaklaşık on bin atasözü, yedi kültürel cevaba göre smıflandınlmıştır. Sonuçta ulaşılan noktaların değerlendirilmesi yapılmıştır. Atasözlerinin eğitim açısından önemi vurgulanmıştır. Ortaya çıkan sonuçların yaşamakta olduğumuz eğitim sorunları açısından da bir değer taşıyabileceğini düşünüyoruz. Kaynakçada ise başvurulan kitap ve yazılar alfabetik olarak sıralanmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Türk Atasözleri, Eğitim, Halkbilimi, Kültür, İşlev Teorisi IV ABSTRACT Proverbs are the native expressions of the natural dispositions of a language and culture of which the proverbs are characteristic elements in contact with the current questions. This study named ` A Study on Turkish Proverbs According to Malinowski's Functional Theory `. Our thesis include principal five chapters: preface, introduction, investigation, conclusion, bibliography. İn the introduction of the study, general information about functional theory, culture and Turkish proverbs took part by the purpose of preparation for main study. İn the part of investigation approximately ten thousands proverbs are classified by seven cultural answers. The evaluation of the achieving results have been done. Proverb's importance of education is emphasized. It's considered that the results of investigation have merit in respect to the actual questions of education. As the bibliography; the books, articles about proverbs and functional theories are arranged. KEYWORDS : Turkish Proverbs, Education, Folklore, Culture, Functional Theory
Collections