Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji ile ilgili öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
xiiiÖZETÖğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik algısı, özellikle son yıllarda önemkazanan ve üzerinde araştırma yapılan konulardan birisidir. Herhangi bir konuda öz-yeterlik algısı yüksek olan insanlar, daha başarılı olmakta ve sonuca daha kısazamanda ulaşma becerisi göstermektedirler. Fen eğitiminde de, öğretmenlerin öz-yeterlik inanç düzeylerinin yüksek olması, gerek eğitim verdikleri öğrencilerinigerekse kendilerini geliştirmede önemlidir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının fenbilgisi kapsamındaki biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinintespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2004-2005 öğretim yılında Muğla,Pamukkale ve Dokuz Eylül Üniversitelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği ana bilimdalının 1. ve 4. sınıf düzeylerinde eğitim gören öğretmen adaylarına öz-yeterlikinanç ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca araştırmada cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü,alanı ve sınıf bağımsız değişkenler olarak ele alınmıştır. Bu araştırma sonucuna göre,öğretmen adaylarının yaşları ve sınıf seviyeleri artıkça biyoloji öğretimine yöneliköz-yeterlik inanç düzeylerinin yükseldiği tespit edilmiştir. Ayrıca lise türü, cinsiyetve araştırmanın yürütüldüğü üniversitelere göre öğretmen adaylarının fen bilgisikapsamındaki biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarında anlamlıfarklılıklar da ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Öz-yeterlik, Öz-yeterlik nancı, Biyoloji Öğretimi Öz-yeterliği xivABSTRACTThe self-efficacy perception as to the teaching profession has become moreimportant recently and has attracted researchers? interest. The ones who have a highlevel of self-efficacy perception are more successful and show the skill of reachingthe result faster. Also, in science instruction, a high level of self-efficacy in theteachers is important not only for the improvement of their students but also forthemselves. It is aimed in this study to determine the self-efficacy belief levelstoward biology education instruction of science student teachers. Consequently, in2004-2005 educational terms, the self-efficacy belief scale was applied to studentteachers who receive science education in 1. and 4. classroom grades of Muğla,Pamukkale and Dokuz Eylül Universities. Also, the type of the high school, age,gender and classroom grades were considered as independent variables. According tothe result of the study, the self-efficacy belief levels of the student teachers havingbiology education increased as they continued up to the next classroom grade andages. Also, there observed meaningful difference in the teacher candidate?s self-sufficiency perception according to the type of the high school, gender anduniversities.Key words: Self-efficacy, Self-efficacy Beliefs, Biology Education Self-efficacy
Collections