Show simple item record

dc.contributor.advisorGökler, İsa
dc.contributor.authorÖzenoğlu Kiremit, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-05T08:53:27Z
dc.date.available2021-05-05T08:53:27Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572527
dc.description.abstractxiiiÖZETÖğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik algısı, özellikle son yıllarda önemkazanan ve üzerinde araştırma yapılan konulardan birisidir. Herhangi bir konuda öz-yeterlik algısı yüksek olan insanlar, daha başarılı olmakta ve sonuca daha kısazamanda ulaşma becerisi göstermektedirler. Fen eğitiminde de, öğretmenlerin öz-yeterlik inanç düzeylerinin yüksek olması, gerek eğitim verdikleri öğrencilerinigerekse kendilerini geliştirmede önemlidir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının fenbilgisi kapsamındaki biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinintespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2004-2005 öğretim yılında Muğla,Pamukkale ve Dokuz Eylül Üniversitelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği ana bilimdalının 1. ve 4. sınıf düzeylerinde eğitim gören öğretmen adaylarına öz-yeterlikinanç ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca araştırmada cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü,alanı ve sınıf bağımsız değişkenler olarak ele alınmıştır. Bu araştırma sonucuna göre,öğretmen adaylarının yaşları ve sınıf seviyeleri artıkça biyoloji öğretimine yöneliköz-yeterlik inanç düzeylerinin yükseldiği tespit edilmiştir. Ayrıca lise türü, cinsiyetve araştırmanın yürütüldüğü üniversitelere göre öğretmen adaylarının fen bilgisikapsamındaki biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarında anlamlıfarklılıklar da ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Öz-yeterlik, Öz-yeterlik nancı, Biyoloji Öğretimi Öz-yeterliği
dc.description.abstractxivABSTRACTThe self-efficacy perception as to the teaching profession has become moreimportant recently and has attracted researchers? interest. The ones who have a highlevel of self-efficacy perception are more successful and show the skill of reachingthe result faster. Also, in science instruction, a high level of self-efficacy in theteachers is important not only for the improvement of their students but also forthemselves. It is aimed in this study to determine the self-efficacy belief levelstoward biology education instruction of science student teachers. Consequently, in2004-2005 educational terms, the self-efficacy belief scale was applied to studentteachers who receive science education in 1. and 4. classroom grades of Muğla,Pamukkale and Dokuz Eylül Universities. Also, the type of the high school, age,gender and classroom grades were considered as independent variables. According tothe result of the study, the self-efficacy belief levels of the student teachers havingbiology education increased as they continued up to the next classroom grade andages. Also, there observed meaningful difference in the teacher candidate?s self-sufficiency perception according to the type of the high school, gender anduniversities.Key words: Self-efficacy, Self-efficacy Beliefs, Biology Education Self-efficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji ile ilgili öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması.
dc.title.alternativePreservice science teachers' self-effcacy beliefs in teaching biology.
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid149737
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186547
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess