Search
Now showing items 1-10 of 87
Takım kültürü, yenilikçi iş davranışı ve örtük bilgi paylaşımı ilişkisi: Türkiye`de otel işletmeleri üzerine bir uygulama
(2020-09-11)
Takım kültürü ve bilgi paylaşımı, işletmelere rekabet avantajı sağlayan ve başarı getiren yenilikçilik olgusunu anlamada yararlanılabilecek içsel kaynaklardandır. Buna rağmen otel işletmelerinde takım kültürü ve örtük bilgi ...
Turizm işletmelerinin finansal risklerden korunma yöntemlerinden faydalanma düzeyi ? Türkiye`de faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(2018-08-06)
Bu tez çalışmasının amacı, turizm işletmelerinin, finansal risklerden korunmasına yönelik geliştirilen yöntemlerden faydalanma düzeylerini tespit etmek ve korunma yöntemleri hakkında önerilerde bulunmaktır.Araştırmada, ...
Turizm amaçlı konaklama işletmelerinde tedarik zinciri yönetimi; Kış koridoru örneği
(2020-08-02)
Araştırmanın temelini oluşturan `Kış Koridoru` coğrafyasında yapılan bu çalışma, bu coğrafyada yer alan işletmelerin yönetim, strateji, sürdürülebilir turizm ve ticaret varlığının korunması açısından önem arz etmektedir.Yapılan ...
Turizm sektöründe e-ticaret boyutlarının konaklama işletmelerinde incelenmesi; Samsun ili örneği
(2018-08-06)
Küreselleşen dünya ekonomisinde bilgi teknolojisi alanındaki hızlı gelişmeler alışılagelmiş ticaret kavramına farklı bir boyut kazandırmaya başlamıştır. Bilgi teknolojileri ile internet teknolojilerinin birleşmesi ve ...
Turizm amaçlı konaklama işletmelerinde bireysel yenilikçilik ve algılanan örgütsel destek düzeyi ilişkisi: İstanbul ili örneği
(2020-07-24)
Bu araştırmada önemli bir kavram olarak düşünülen bireysel yenilikçiliğin anlaşılması ve işletmelerde yapılması gerekenlerin ön plana çıkarılması il birlikte işletmelerdeki çalışanların algılanan örgütsel destek düzeyleri ...
Örgütsel vatandaşlık davranışı ile örgütsel sessizlik davranışı arasındaki karşılıklı etki derecelerinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi:Rize ili otel işletmelerinde bir uygulama
(2020-02-16)
Otel işletmelerinin rekabet ortamında varlıklarını devam ettirmeleri ve amaçlarına ulaşmalarında sağlamaları gereken koşulların yanısıra çalışanlarının desteğine ihtiyacı vardır. Nitelikli işgücü ile birlikte örgütsel ...
Toplam kalite yönetiminin otel işletmelerinde uygulanabilirliği: Erzurum`da bir araştırma
(2020-07-24)
Ülkemizde turizm sektörünün gelişmesiyle, sektörün önemli bir parçası olan otel işletmelerinde yönetim anlayışı olarak toplam kalite yönetiminin uygulanması kaçınılmaz olmuştur. Toplam kalite yönetimi, müşterilerin ...
Turizm sektöründe e-ticaret boyutlarının konaklama işletmelerinde incelenmesi; Samsun ili örneği
(2018-08-06)
Küreselleşen dünya ekonomisinde bilgi teknolojisi alanındaki hızlı gelişmeler alışılagelmiş ticaret kavramına farklı bir boyut kazandırmaya başlamıştır. Bilgi teknolojileri ile internet teknolojilerinin birleşmesi ve ...
Ön büro çalışanlarının iş değerlerinin yenilikçi davranışlara etkisi: Lider-üye etkileşiminin aracılık rolü
(2020)
Çevresel dinamiklere oldukça duyarlı olan otel işletmelerinde yenilikçilik, rekabet gücünün anahtar kavramı olarak ifade edilmektedir. Bu nedenle yenilikçilik yeteneklerini artırmak isteyen otel işletmeleri, çalışanlardan ...
Turizm sektörü çalışanlarının mesleki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Erzurum konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
Turizm endüstrisinin önemli işletme türlerinden birini oluşturan otel işletmelerinde üretimin müşteri ile aynı ortamda gerçekleşmesi, çalışma saatlerinin düzensizliği ve yüz yüze ilişkilerin yoğunluğundan kaynaklanan bir ...