Takım kültürü, yenilikçi iş davranışı ve örtük bilgi paylaşımı ilişkisi: Türkiye`de otel işletmeleri üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Takım kültürü ve bilgi paylaşımı, işletmelere rekabet avantajı sağlayan ve başarı getiren yenilikçilik olgusunu anlamada yararlanılabilecek içsel kaynaklardandır. Buna rağmen otel işletmelerinde takım kültürü ve örtük bilgi paylaşımının yenilikçi hizmet davranışı üzerindeki etkisine ilişkin çok az bilgi vardır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, takım kültürü ve örtük bilgi paylaşımının yenilikçi iş davranışına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın kapsamını Türkiye'de faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin bölüm yöneticileri (Önbüro Müdürü, Kat Hizmetleri Şefi, Yiyecek İçecek Müdürü, Aşçıbaşı) oluşturmaktadır. Analizlerde kullanılacak verilerin toplanmasında anket tekniğinden yararlanılmıştır. Değerlendirmeye alınan toplam anket sayısı 360'tır. Araştırmada tercih edilen istatistiksel analizler; betimleyici istatistikler, keşfedici faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizidir. Araştırma sonuçları, takım kültürü, örtük bilgi paylaşımı ve yenilikçi iş davranışı arası anlamlı ve güçlü ilişkilerin olduğunu göstermektedir. İlaveten, bilginin sosyalleşmesi ve dışsallaşması takım kültürü ile yenilikçi iş davranışı arası ilişkide aracı etkilere sahiptir. Bu bulgulara göre otel işletmeleri için değişen turizm pazarına uyum sağlamada yenilikçilik önemli bir güçtür. Diğer taraftan bu gücü elde etmek için otel işletmelerinde takım kültürünün inşası ve takım içi örtük bilgi paylaşımının desteklenmesi gerekmektedir. Team culture and knowledge sharing are among the internal sources that can be used to understand the innovation phenomenon that provides a competitive advantage to enterprises and brings success. Nevertheless, little is known about the impact of team culture and implicit knowledge sharing on innovative service behavior in hotel enterprises. In this regard, the aim of this study is to investigate the effect of team culture and implicit knowledge sharing on innovative work behavior. The scope of research is the departmen managers (Front Office Manager, Housekeeping Chief, Food and Beverage Manager, Chef) working in 4 and 5 star hotels in Turkey. Data were derived by questionnaire technique. The total number of surveys evaluated was 360. The statistical analyses used in the study are; descriptive statistics, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and path analysis. The survey responses indicated that the relationships between and among tacit knowledge sharing, team culture and innovative work behaviour are significant and strong. In addition to this, knowledge socialization and knowledge externalization mediated the relationship between team culture and innovative work behaviour. According to these findings, innovation is an important force for hotel businesses to adapt to the changing tourism market. On the other hand, in order to achieve this power, the construction of team culture in hotel enterprises and tacit knowledge sharing within the team should be supported.
Collections