Türev konusunda matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ve öz-düzenleme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kırmacı, Uğur Selamet | |
dc.contributor.advisor | Bulut, Safure | |
dc.contributor.author | Özturan Sağirli, Meryem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:47Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57196 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ?Matematiksel modelleme yönteminin on ikinci sınıf öğrencilerinin türev konusundaki genel türev başarılarına, matematiksel modelleme performanslarına ve öz-düzenleme becerilerine etkisi nedir? ve ?on ikinci sınıf öğrencilerinin türev konusunun işlenişinde kullanılan matematiksel modelleme yöntemi ile ilgili duygu ve düşünceleri nedir? biçiminde iki araştırma problemi bulunmaktadır. Birinci problemi araştırmak için yarı-deneysel yöntem ikinci problemi araştırmak için ise fenemoloji yöntemi kullanılmıştır.Çalışmanın birinci probleminin araştırma grubunu Doğu Anadolu Bölgesinin orta ölçekli bir ilinde yer alan bir fen lisesinin 12. sınıfında öğrenim görmekte olan 37 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın ikinci probleminin araştırma grubunu ise deney grubundan 4 bayan ve 6 erkek olmak üzere 10 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmada türev dersi deney grubunda matematiksel modelleme yöntemiyle yürütülürken kontrol grubunda geleneksel yöntemle yürütülmüştür.Nicel veriler uygulama öncesi ve sonrasında Genel Türev Testi (GTT), Türev Konusundaki Matematiksel Modelleme Performansı testi (TKMMPT) ve Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeğinin (ÖMSÖ) uygulanmasından elde edilmiştir. Nitel veriler yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmada Çalışmanın hipotezlerinin analizinde Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Nitel verilere ise içerik analizi uygulanmıştır.Araştırmanın deney ve kontrol grupları TKMMPT ve GTT puanlarına göre karşılaştırıldığında deney grubunun sıra ortalaması kontrol grubununkinden yüksek olduğu; bu iki grubun ÖMSÖ'ni oluşturan bileşenlerine ait sıra ortalamalarının birine oldukça yakın değerler olduğu belirlenmiştir. Bunlara ek olarak, öğrencilerin matematiksel modelleme yönteminde kullanılan problemlerinin sıra dışı olduğunu ve daha fazla yorum gerektirdiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca, matematiksel modelleme yönteminin matematiği daha somut olarak günlük hayatlarında görebilmelerine, düşünme ve yorum güçlerini geliştirmelerine ve ezbercilikten kurtulmalarına katkıda bulunduğu görüşüne sahip öğrenciler bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study?s two main research problems are as follows: ? What are the effects of mathematical modeling method on 12th grade students? achievement in derivative, their mathematical modeling performance on derivative topic, their self-regulation skills?; ?What are the students? opinions on mathematical modeling method??. For the first main problem of this study, quasi-experimental method and for the second main problem of the study, phenomenology method were used.This study?s research group of the first main problem of the study consisted of 37 students enrolled to a science high school in a medium-sized city from East Anatolian Region. The research group of the second main problem consisted of 10 students ? 4 female and 6 male students in the experimental group. In the present study the experimental group was instructed with mathematical modeling method; and the control group was instructed with traditional teaching method.The quantitative data were obtained from the following measuring instruments which were administered before and after the treatment: General Derivative Test (GDT), Mathematical Modeling Performance on Derivative Topic Test (MMPDTT) and Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). The qualitative data were obtained from the structured interview. The hypotheses of the study were tested with Mann-Whitney U Test. The content analysis was used for the qualitative dataThe results revealed that when the experimental group and the control group were compared with respect to MMPDTT and GDT scores the experimental group?s mean rank was higher than the control groups? mean rank; the groups of mean ranks of the components of MSLQ scores were quite close to each other. In addition, the students stated that the problems in mathematical modeling method were uncommon and required more interpretation. They also stated that the mathematical modeling method contributed to be aware of mathematics in their daily life, to improve their thinking and interpretation skills, and to make them no to memorize. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Türev konusunda matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ve öz-düzenleme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of mathematical modelling method on derivative topic on secondary education students? academic achievements and self-regulation skills | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematical modelling | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Self-regulation | |
dc.subject.ytm | Self regulated learning | |
dc.subject.ytm | Derivatives | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 388948 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279272 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |