Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Durmuş
dc.contributor.authorSanci, Murat
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:38Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:38Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57189
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretimi sürecine katılan ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasında kullanılan Grup Araştırması ve Jigsaw Teknikleri ile Geleneksel Öğretim Yönteminin etkisini ve bu teknikler hakkında öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Bu çalışmanın örneklemi, 2009?2010 eğitim-öğretim yılında Mustafa Kemal İlköğretim Okulu dördüncü sınıflarının 4/A ve 4/B şubelerinde öğrenim görmekte olan toplam 45 öğrenciden oluşmaktadır.Veri toplama aracı olarak araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni uygulanmış, Gezegenimiz Dünya Akademik Başarı Testi, Işık ve Ses Akademik Başarı Testi, Grup Araştırması Görüş Anketi ve Jigsaw Görüş Anketi kullanılmıştır. Öğrenciler seçkisiz olarak 16 kişilik Deney 1, 16 kişilik Deney 2 ve 13 kişilik Kontrol gruplarına ayrılmıştır. İşbirlikli öğrenme tekniklerinden, Deney 1 grubuna ?Grup Araştırması Tekniği?, Deney 2 grubuna ?Jigsaw Tekniği? uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri ile ders işlenmiştir.Yapılan değerlendirmeler çerçevesinde ?Gezegenimiz Dünya Akademik Başarı Testi? ve ?Işık ve Ses Akademik Başarı Testi? ön testlerinden elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan grupların benzer özellikte oldukları sonucuna varılmıştır. ?Gezegenimiz Dünya Akademik Başarı Testi? ve ?Işık ve Ses Akademik Başarı Testi?nin son test puanları için yapılan analiz sonuçları, uygulanan işbirlikli öğretim yaklaşımlarının akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretiminde grup araştırması ve jigsaw tekniklerinin geleneksel yönteme göre, grup araştırması tekniğinin de jigsaw tekniğine göre akademik başarıyı artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the effects of Group Study, Jigsaw Techniques and conventional teaching methods that are used in cooperative learning method in the fourth grade primary education students? who have taken science and technology course academic achievement and these students? views about these techniques. The samplings of this study are 45 primary school fourth year students in Erzurum Palandöken Mustafa Kemal Primary School in 2009-2010 educational year.As for the data tool, an experimental research design with pretest and posttest groups, The World Our Planet Academic Achievement Test, Light and Sound Academic Achievement Test, Group Study Opinion Questionnaire and Jigsaw Opinion Questionnaire were used. The students were randomly divided into an experimental group I with 16 students, experimental group II with 16 students and a control group with 13 students. Among the cooperative learning techniques, Group Study Technique was used to the experimental group I, Jigsaw Technique was applied to the experimental group II and the conventional teaching methods were used in the control group.According to the pre-test results from ?The World Our Planet Academic Achievement Test?, ?Light and Sound Academic Achievement Test?, the groups showed similar characteristics. The posttest results from ?The World Our Planet Academic Achievement Test?, ?Light and Sound Academic Achievement Test?, the groups displayed that cooperative learning approaches had a significant effect on students? academic achievement. According to these findings, group study and jigsaw techniques, in the fourth grade primary education science and technology course, appear to be more effective than conventional teaching methods and group study technique seems to be more effective than jigsaw technique.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü sınıf fen ve teknoloji dersi öğretiminde uygulanan Jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of Jigsaw and group study technıques on students? academic achievement in the primary education fourth grade science and teshnology course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmJigsaw technique
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmGroup study technique
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.identifier.yokid391885
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279280
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess