İlköğretim dördüncü sınıf fen ve teknoloji dersi öğretiminde uygulanan Jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kılıç, Durmuş | |
dc.contributor.author | Sanci, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57189 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretimi sürecine katılan ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasında kullanılan Grup Araştırması ve Jigsaw Teknikleri ile Geleneksel Öğretim Yönteminin etkisini ve bu teknikler hakkında öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Bu çalışmanın örneklemi, 2009?2010 eğitim-öğretim yılında Mustafa Kemal İlköğretim Okulu dördüncü sınıflarının 4/A ve 4/B şubelerinde öğrenim görmekte olan toplam 45 öğrenciden oluşmaktadır.Veri toplama aracı olarak araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma deseni uygulanmış, Gezegenimiz Dünya Akademik Başarı Testi, Işık ve Ses Akademik Başarı Testi, Grup Araştırması Görüş Anketi ve Jigsaw Görüş Anketi kullanılmıştır. Öğrenciler seçkisiz olarak 16 kişilik Deney 1, 16 kişilik Deney 2 ve 13 kişilik Kontrol gruplarına ayrılmıştır. İşbirlikli öğrenme tekniklerinden, Deney 1 grubuna ?Grup Araştırması Tekniği?, Deney 2 grubuna ?Jigsaw Tekniği? uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri ile ders işlenmiştir.Yapılan değerlendirmeler çerçevesinde ?Gezegenimiz Dünya Akademik Başarı Testi? ve ?Işık ve Ses Akademik Başarı Testi? ön testlerinden elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan grupların benzer özellikte oldukları sonucuna varılmıştır. ?Gezegenimiz Dünya Akademik Başarı Testi? ve ?Işık ve Ses Akademik Başarı Testi?nin son test puanları için yapılan analiz sonuçları, uygulanan işbirlikli öğretim yaklaşımlarının akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretiminde grup araştırması ve jigsaw tekniklerinin geleneksel yönteme göre, grup araştırması tekniğinin de jigsaw tekniğine göre akademik başarıyı artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the effects of Group Study, Jigsaw Techniques and conventional teaching methods that are used in cooperative learning method in the fourth grade primary education students? who have taken science and technology course academic achievement and these students? views about these techniques. The samplings of this study are 45 primary school fourth year students in Erzurum Palandöken Mustafa Kemal Primary School in 2009-2010 educational year.As for the data tool, an experimental research design with pretest and posttest groups, The World Our Planet Academic Achievement Test, Light and Sound Academic Achievement Test, Group Study Opinion Questionnaire and Jigsaw Opinion Questionnaire were used. The students were randomly divided into an experimental group I with 16 students, experimental group II with 16 students and a control group with 13 students. Among the cooperative learning techniques, Group Study Technique was used to the experimental group I, Jigsaw Technique was applied to the experimental group II and the conventional teaching methods were used in the control group.According to the pre-test results from ?The World Our Planet Academic Achievement Test?, ?Light and Sound Academic Achievement Test?, the groups showed similar characteristics. The posttest results from ?The World Our Planet Academic Achievement Test?, ?Light and Sound Academic Achievement Test?, the groups displayed that cooperative learning approaches had a significant effect on students? academic achievement. According to these findings, group study and jigsaw techniques, in the fourth grade primary education science and technology course, appear to be more effective than conventional teaching methods and group study technique seems to be more effective than jigsaw technique. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim dördüncü sınıf fen ve teknoloji dersi öğretiminde uygulanan Jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of Jigsaw and group study technıques on students? academic achievement in the primary education fourth grade science and teshnology course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Jigsaw technique | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Group study technique | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.identifier.yokid | 391885 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279280 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |