Âşık İhsan Yavuzer`in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurlar
dc.contributor.advisor | Feyzioğlu, Nesrin | |
dc.contributor.author | Gözütok, Şerif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:37Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57188 | |
dc.description.abstract | Çalışmamızda Âşık İhsan Yavuzer'in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yavuzer'in şiirleri hakkında yapılan ilk yüksek lisans çalışması olarak, aşığın yüz yirmi şiiri incelenmiş ve şiirlerindeki eğitsel öğeler tespit edilmiştir.Araştırmada, betimsel yöntem deseni, durum çalışması ve nitel görüşme tekniği kullanılmıştır. Âşık İhsan Yavuzer ile görüşülmüş, şiirlerinin bir araya getirilmesi için derleme yöntemi kullanılmış ve şiirlerin çözümlemesi yapılmıştır.Kültürümüzün gelecek kuşaklara aktarılmasında ve kültürel devamlılığın sağlanmasında âşıklık geleneği önemli bir rol üstlenmiştir. Âşıklar topluma verdikleri derslerle sosyal hayatımızın informal eğitim veren öğretmenleri olmuşlardır.Âşık İhsan Yavuzer'in şiirlerinde sekiz başlık altında eğitsel unsurlar tespit edilmiştir. Bu şiirleri incelerken İhsan Yavuzer'in eğitim hakkındaki görüş ve fikirleri temel alınmıştır. Bunlar; davranış, yaşayış, kişilik, çocuk eğitimi, vatan ve millet sevgisi, kültürel eğitim, dinî eğitim ve beşerî duygulardır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, İnformal Eğitim, Halk Edebiyatı, Saz Şiiri, Saz Şairi, Toplum, Gelenek. | |
dc.description.abstract | In this work we aimed to determine the educational elements in Âşık İhsan Yavuzer?s poems. Being the first post graduate study on Yavuzer?s poems, one hundred twenty poems of the Saz poetry were examined and the educational elements in these poems were determined in this fieldwork.In this study descriptive procedure pattern, case study and qualitative interview methods were used. During the negotiations with Âşık İhsan Yavuzer, compilation method were used to collect his poems and his poems were analysed.Saz poetry tradition has played an important role in transferring of our culture to the next generations and ensurement of cultural progression. Popular poet-singers have become informal tutors of our people with the instructions they gave to human beings.In Âşık İhsan Yavuzer?s poems, we determined educational elements under eight different titles. These are; behavior, life, remuneration, personality, speech, children 's education, love of the homeland and nation, cultural education, religious education and human emotions.Keywords: Education, Informal Education, Folk Literature, Saz Poetry, Turkısh Popular Poet-Sıngers, Society, Tradition. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.title | Âşık İhsan Yavuzer`in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurlar | |
dc.title.alternative | The educational elements in Aşık İhsan Yavuzer's poetry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Folk poetry | |
dc.subject.ytm | Yavuzer, İhsan | |
dc.subject.ytm | Minstrel tradition | |
dc.subject.ytm | Turkish public literature | |
dc.subject.ytm | Turkish folk poetry | |
dc.subject.ytm | Society | |
dc.subject.ytm | Educational values | |
dc.subject.ytm | Folk literature | |
dc.identifier.yokid | 393534 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279288 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |