Show simple item record

dc.contributor.advisorFeyzioğlu, Nesrin
dc.contributor.authorGözütok, Şerif
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:37Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:37Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57188
dc.description.abstractÇalışmamızda Âşık İhsan Yavuzer'in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yavuzer'in şiirleri hakkında yapılan ilk yüksek lisans çalışması olarak, aşığın yüz yirmi şiiri incelenmiş ve şiirlerindeki eğitsel öğeler tespit edilmiştir.Araştırmada, betimsel yöntem deseni, durum çalışması ve nitel görüşme tekniği kullanılmıştır. Âşık İhsan Yavuzer ile görüşülmüş, şiirlerinin bir araya getirilmesi için derleme yöntemi kullanılmış ve şiirlerin çözümlemesi yapılmıştır.Kültürümüzün gelecek kuşaklara aktarılmasında ve kültürel devamlılığın sağlanmasında âşıklık geleneği önemli bir rol üstlenmiştir. Âşıklar topluma verdikleri derslerle sosyal hayatımızın informal eğitim veren öğretmenleri olmuşlardır.Âşık İhsan Yavuzer'in şiirlerinde sekiz başlık altında eğitsel unsurlar tespit edilmiştir. Bu şiirleri incelerken İhsan Yavuzer'in eğitim hakkındaki görüş ve fikirleri temel alınmıştır. Bunlar; davranış, yaşayış, kişilik, çocuk eğitimi, vatan ve millet sevgisi, kültürel eğitim, dinî eğitim ve beşerî duygulardır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, İnformal Eğitim, Halk Edebiyatı, Saz Şiiri, Saz Şairi, Toplum, Gelenek.
dc.description.abstractIn this work we aimed to determine the educational elements in Âşık İhsan Yavuzer?s poems. Being the first post graduate study on Yavuzer?s poems, one hundred twenty poems of the Saz poetry were examined and the educational elements in these poems were determined in this fieldwork.In this study descriptive procedure pattern, case study and qualitative interview methods were used. During the negotiations with Âşık İhsan Yavuzer, compilation method were used to collect his poems and his poems were analysed.Saz poetry tradition has played an important role in transferring of our culture to the next generations and ensurement of cultural progression. Popular poet-singers have become informal tutors of our people with the instructions they gave to human beings.In Âşık İhsan Yavuzer?s poems, we determined educational elements under eight different titles. These are; behavior, life, remuneration, personality, speech, children 's education, love of the homeland and nation, cultural education, religious education and human emotions.Keywords: Education, Informal Education, Folk Literature, Saz Poetry, Turkısh Popular Poet-Sıngers, Society, Tradition.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleÂşık İhsan Yavuzer`in şiirlerinde yer alan eğitsel unsurlar
dc.title.alternativeThe educational elements in Aşık İhsan Yavuzer's poetry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPoem
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmFolk poetry
dc.subject.ytmYavuzer, İhsan
dc.subject.ytmMinstrel tradition
dc.subject.ytmTurkish public literature
dc.subject.ytmTurkish folk poetry
dc.subject.ytmSociety
dc.subject.ytmEducational values
dc.subject.ytmFolk literature
dc.identifier.yokid393534
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279288
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess