Writing apprehension of EFL undergraduate students
dc.contributor.advisor | Yağız, Oktay | |
dc.contributor.author | Aksakalli, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:36Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57187 | |
dc.description.abstract | Birçok yabancı dil eğitimi gören lisans öğrencisi için, yazmayı öğrenmek zor ve sıkıntı verici bir süreçtir. Öğrenciler, İngilizce yazma derslerinde edindikleri olumsuz deneyimleri ve yazmaya karşı olumsuz tutumları dolayısıyla yazmaktan kaçınırlar. Ayrıca, bazı öğrenciler yazma dersini soğuk bir ortam olarak görürler ve bu durum onların yazma kabiliyetlerinde olumsuz etkilere neden olur. Eğer sınıf ortamı yıldırıcı olmazsa, öğrenciler yazma konusunda daha az endişeli ve daha yetenekli olabilirler.Bu çalışma İngilizce eğitimi gören öğrencilerin yazma kaygılarını, sınıf etkinliklerinin bu yazma korkularını ne derece etkilediğini ve öğretmenlerin yazma korkusunu azaltmada ne kadar etkili olduğunu araştırmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazmaya karşı tutum ve hislerini inceler. Bu çalışma niceliksel bir çalışmadır ve Daly- Miller Test olarak da bilinen ve yazma kaygılarını ölçmede deneysel bir metot olarak kabul edilen ?Writing Apprehension Test? 226 lisan öğrencisinin yazma kaygılarını belirlemek için kullanılmıştır. Test öğrencilerin yaş, sınıf ve cinsiyetleri açısından analiz edilmiştir.Data analizi bütün katılımcıların yazma kaygısı yaşadığın ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, sonuçlar öğrencilerin yaş, sınıf ve cinsiyetlerinin onların yazma kaygılarındaki seviyeyi etkilediğini göstermektedir. Çalışma, İngilizce eğitimi gören öğrenciler için yazmanın zor ve istenmeyen bir süreç olduğunu ve yazma kaygılarını azaltmak için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini vurgulamaktadır. | |
dc.description.abstract | For many undergraduate EFL students, learning to compose in English is a difficult and challenging process. They avoid writing because of their unpleasant past experiences in English writing classes and negative attitudes toward writing. Also some students consider writing classroom as a hostile environment and this situation leads to negative effects on their writing ability. If the classroom becomes a nonthreatening environment that encourages students to take risks, students may become less apprehensive and more effective writers.This study investigates writing apprehension in EFL students, to what extend classroom practices affect writing apprehension and how teachers? roles are influential on reducing writing apprehension. It also examines students? feelings and attitudes towards writing. Data for the study involves a quantitative study and Writing Apprehension Test, also known The Daly-Miller Apprehension Scale and accepted as an empirical method to measure apprehension was administered to determine students? writing apprehension levels to 226 undergradute EFL students. Test was analyzed in terms of students? age, gender and class.The analysis of the data revealed that all participants experienced some form of apprehension in writing classes. Also results display students? age, gender and class influence their levels of apprehension. As this study suggests, writing is an unrewarding and challenging process for undergraduate EFL students and necessary precautions should be taken to reduce students?writing apprehension. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Writing apprehension of EFL undergraduate students | |
dc.title.alternative | İngilizce eğitimi gören lisans öğrencilerinin yazma kaygıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.identifier.yokid | 394418 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288263 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |