dc.contributor.advisor | Samancı, Osman | |
dc.contributor.author | Coşkun, Neriman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:32Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57184 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin, sosyal beceri düzeyi ile Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; kişisel bilgi formu, sosyal bilgiler dersine ilişkin tutum ölçeği ve sosyal beceri ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Van merkez, ilçe ve köylerindeki ilköğretim öğrencilerinden oluşmaktadır. Örneklem ise, 2009?2010 eğitim öğretim yılında Van il merkezi, Erciş ilçe merkezi ve köylerinde bulunan, random olarak seçilen 9 ilköğretim okulundaki 4. - 5. sınıf toplam 300 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin analizi, bilgisayarda SPSS for Windows 16.00 istatistik paket programı ile yapılmıştır. Bu analizler: t testi, Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA), LSD Post Hoc testi, Pearson Korelasyon analizi, Kruskal-Wallis analizi, Mann-Whitney U testi şeklindedir.Araştırma sonucunda, sosyal beceri düzeyi ile Sosyal Bilgiler dersi tutumları arasında ilişki olduğu sosyal beceri düzeyinin ve Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumların okulun bulunduğu yer, sınıf düzeyi, anne-baba eğitimi ve mesleği, ekonomik durum, kardeş sayısı ve akademik başarıları açısından farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal beceri, İlköğretim, Tutum | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research was to investigate the relationship between the 4th and 5th grade elementary school students attitudes toward Social Studies Course and social abilities from the point of view many kind of changabilities.Survey design was used in the study. Thus, the personal information form, attitude scale about Social Studies and social ability scales were used. The setting of this study is composed of students in center of Van, its districts and villages. Participants were 300 students, elected via random method, among 9 school from the centre of Van, center of Erciş and its villages.All analysis were made through SPSS for Windows 16.00 packet program. These analysis were: t test, One way Variance analysis (ANOVA), LSD Post Hoc test, Pearson Corelation analysis, Kruskal-Wallis analysis, Mann-Whitney U test.According to results, there was a relation between, attitudes toward Social Studies and social abilities; attitudes toward Social Studies and social abilities occur in different ways; according to place of the school, grade level, education and occupation of the parents, financial stuation, the number of siblings and academic succes.Keywords: Social Studies, Social Skills, Elementary School, Attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda sosyal beceri düzeyi ile sosyal bilgiler dersine yönelik tutumların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the fourth and fifth grade elementary school students? social skill levels and attitudes toward social studies course in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social skills training | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 395860 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279281 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |