İlköğretim hayat bilgisi programı karakter eğitimi boyutunun öğrencilerin tipik performanslarına dayalı olarak değerlendirilmesi: Kırşehir örneği
dc.contributor.advisor | Sönmez, Selami | |
dc.contributor.author | Kilinç, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:19Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57173 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın Karakter Eğitimi boyutu ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin tipik performanslarına dayalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırma, program değerlendirmeye dayalı özel araştırma modeli deseniyle ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma evreni Kırşehir İli Merkezi'ndeki otuz ilköğretim okulunda öğrenim gören iki bin öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve görüşleri değerlendirmeye alınan denek sayısı bin sekiz yüz otuz altı birim olarak gerçekleşmiştir. Çalışma kapsamında İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nda bulunan ve karakter yapısını tanımlayan on beş boyutun her biri, birer öğrenme hedefi olarak ele alınmıştır. Kazanımların hedefi temsil etme durumları uzmanlar paneli yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmada veri toplama arcı olarak kullanılan Karakter Kazanımlarına Yönelik Tipik Performans Ölçeği (KK-TPÖ) uzman görüşlerine dayalı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Ölçek yüz doksan öğrenci üzerinde ön uygulamaya tabi tutulmuş, madde ve faktör analizleri yapılarak gerekli düzeltmelerden geçirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik değeri Cronbach alfa katsayısına göre 0,92 olarak hesaplanmış ve faktöriyel geçerliklerinin de sağlandığı gözlenmiştir. Veriler üç aşamada çözümlenmiştir. İlk aşamada karakter eğitimine ait her bir kazanımın ait olduğu hedef ile bağıntısı path analizi tekniği ile doğrulayıcı faktör modeli ile sınanmıştır. Kazanım-hedef bağıntısının nicel olarak yordanma gücü ve bunun istatistiksel olarak anlamlılığı t-testi ile test edilmiştir. İkinci aşamada hedefler arasındaki ilişkinin nicel değerleri belirlenmiş ve hedef örüntüsü ortaya konulmuştur. Üçüncü aşamada ise karakter yapısı üzerinde etkili olan hedeflerin önem sıraları belirlenmiştir. Hedeflerin karakter yapısını yordama gücü path diyagramları yoluyla ifade edilmiştir. Bulgular, karakter eğitimine ilişkin altı alt boyutta (Öz Saygı, Sabır, Barış, Doğruluk, Yenilik ve Vatanseverlik) bazı kazanımların hedefleri yordamadığını göstermiştir. Araştırmada İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretim Programı'ndaki karakter eğitimi boyutunun gözden geçirilmesi önerilmektedir.Anahtar kavramlar: Hayat Bilgisi Programı, Karakter Eğitimi, Karakter Eğitimi Programı, Tipik performans | |
dc.description.abstract | In this study, character education dimension of Turkish Primary Education Life Sciences Curriculum (1-3) which contains 15 dimensions defining the structure of character was evaluated. Every dimension was handled as a teaching objective. Representation of the teaching objectives and aims were evaluated by a panel made with an experts group. A Typical Character Reap Performance Scale (TCR-PS) developed by the researcher and constructed regarding the opinion of experts was used in order to collect data. Scale was carried out on 196 student before the application and then item and factor analysis were made. Cronbach alpha was calculated as 0, 92 and Factorial validity was provided. The data were analyzed in three stages. In the first stage, the character education goal was tested by confirmatory factor model based on the technique of path analysis. For gain-target relations, in the process of estimate power, statistical significance had been tested by t-test In the second stage, the relationship between the quantitative targets set and the target pattern of values had been determined. In the third phase, the order of importance of objectives defined the character structure was identified. The predictive powers of the character structure were showed via path diagrams. The findings indicated that gains were not estimating the some objectives defined in six sub-dimensions (self-respect-patient-peace- - accuracy -innovation - patriotism) of character education curriculum. It is suggested that character education dimension in Turkish Primary Education Life Sciences Curriculum (1-3) should be reviewed.Key words: Life Sciences Curriculum, Character education, Typical Performance , Character Education Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim hayat bilgisi programı karakter eğitimi boyutunun öğrencilerin tipik performanslarına dayalı olarak değerlendirilmesi: Kırşehir örneği | |
dc.title.alternative | The evaluatıon of character educatıon dımensıon based on typıcal student performance ın Turkısh prımary educatıon lıfe scıences currıculum (Kırşehir sample) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Character education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Patriotic | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | Kırşehir | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 396518 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279286 | |
dc.description.pages | 209 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |