Muzaffer İzgü`nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisindeki eğitsel iletiler
dc.contributor.advisor | Sezen, Lütfi | |
dc.contributor.author | Köse, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:15Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57170 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Muzaffer İzgü'nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisindeki eğitsel iletileri tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın evrenini Muzaffer İzgü'nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisinde bulunan on yedi kitap oluşturmaktadır. Örneklemi ise on yedi kitapta bulunan seksen öykü oluşturmaktadır.Öykülerdeki eğitsel iletileri tespit etmek için öyküler tek tek okunup hikâye haritası yöntemine göre incelenmiştir. İnceleme sonucu elde edilen iletiler tek tek başlıklar oluşturularak gruplandırılmıştır. Ana başlıklar ve alt başlıklar harf ve numaralandırmaya tabi tutulmuştur.Çalışma sonucunda beş ana başlık elli dokuz ara başlık oluşturulmuştur. Sevgi, saygı, fedakârlık, çalışkanlık, okuma sevgisi, hayvan ve doğa sevgisi, aile sevgisi, gelenek ve göreneklere bağlılık, etrafa duyarlılık gibi pek çok eğitsel iletinin, ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisinde mevcut olduğu görülmüştür. Tespit edilen eğitsel iletilerin işlenişi ve ele alınış şekli öyküler üzerinde tek tek gösterilmiştir. Öykülerin eğitsel iletiler bakımından 7 ? 11 yaş grubu çocuklarına uygun olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Muzaffer İzgü, öykü, ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisi, ileti. | |
dc.description.abstract | This study was carried out to determine the The Pedagogical Messages in Muzaffer İzgü?s Serial Named ?The Unbelievable Adventures of My Grandmother.Totally 17 books taking place in the series were evaluated by sampling and 80 stories in these books in the scope of the study.In order to determine educational messages in the stories they were read individually and studied considering story map method. Messages obtained from the study were categorized into determined headings. Main and subheadings were ranked using letters and numbers.As the result of the study, five main headings and fifty nine subheadings were determined. It was seen that several educational messages such as love, respect, devotion, hardworking, assiduity, love of reading, animal, nature and family, tying with traditions awareness of environment are included in the series. Evaluation and consideration of determined educational messages were shown individually in the stories. It was consequently determined that the stories area suitable educationally for the children in 7 to 11 age group.Keywords: Muzaffer İzgü, story, the series of The Unbelievable Adventures of My Grandmother, message | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Muzaffer İzgü`nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisindeki eğitsel iletiler | |
dc.title.alternative | The pedagogical messages in Muzaffer İzgü?s serial named ?The Unbelievable Adventures of My Grandmother | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | İzgü, Muzaffer | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Educational assessment | |
dc.subject.ytm | The Unbelievable Adventures of My Grandmother | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational values | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 398152 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288261 | |
dc.description.pages | 256 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |