Fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine öğrenme halkası modelinin etkisi
dc.contributor.advisor | Kaya, Ercan | |
dc.contributor.author | Harurluoğlu, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:10Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57166 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, öğrenme halkası modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğrenme halkası modelinin biyoloji öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ve biyoloji öğretimine karşı tutumları üzerine olan etkileri öğretmen merkezli öğretim yöntemiyle karşılaştırılarak incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfında öğrenim gören toplam 38 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deney grubu 19 ve kontrol grubu 19 öğretmen adayından oluşmuştur. Kontrol grubunda dersler öğretmen merkezli yöntemlerle, deney grubunda ise yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme halkası modeline göre işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Kavramsal Anlama Testi, Biyoloji Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği ve Biyoloji Öğretimine Karşı Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler, ön test ve son test olarak iki kez uygulanmıştır. Uygulamalardan 4 hafta sonra kavramsal anlama testi, kalıcılık testi olarak hatırlama düzeylerini tespit amacıyla bir kez daha uygulanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının öğrenme halkası modeline yönelik düşüncelerini ortaya çıkarmak için ölçüt örneklemeyle seçilen 4 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel, Mann-Whitney U ve Wilcoxon T testi gibi istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenme halkası modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine istatistikî olarak anlamlı etki ettiği, biyoloji öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ve tutumlarına ise istatistiksel olarak anlamlı etki etmediği tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan görüşmelerden elde edilen nitel veriler, betimsel analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur ve sonuç olarak öğretmen adaylarının öğrenme halkası modeline olumlu yaklaştıkları tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effects of learning cycle model to the achievements and retention levels of pre-service science teachers in seed-fruit-flower topics. Also, the effects of learning cycle model to the students' self-efficacy beliefs and attitudes to biology teaching were examined by comparing with teacher-centered teaching. The sample of the study consisted of 38 pre-service teachers studying in the second class in Science Education, Kazım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University in the spring semester of 2007-2008 academic year. In the study, pre test-post test control group model was used. The experimental group consisted of 19 pre-service teachers and the control group consisted of 19 ones. Subjects processed with teacher-centered methods in the control group and processed according to learning cycle model of the contructivist learning approach in the experimental group. Conceptual Understanding Test, Self-efficacy Scale to Biology Teaching and Attitude Scale to Biology Teaching were applied as data collection tools. Scales were applied as pre-test and post-test two times. After 4 weeks from the applications, Conceptual Understanding Test was applied to determine the retention levels as retention test for the last time. Also, 4 pre-service teachers who were selected with criterion sampling were done semi-constructed interview to determine the ideas of pre-service teachers towards the learning cycle model. The data were analyzed by statistical methods as descripted, Mann-Whitney U test and Wilcoxon T test. In the results of analysis of the data obtained it was found that learning cycle model had an statistically important effect on pre-service teachers? achievement and retention levels about seed-fruit-flower topics, but not an statistically important effect on self-efficacy beliefs and attitudes to biology teaching. In addition, the qualitative data from interviews were analyzed by descriptive and content analyses. Finally, it was determined that pre-service teachers had positive opinions towards learning cycle model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine öğrenme halkası modelinin etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of learning cycle model on the achievements and retenton levels of pre-service science teachers in seed-fruit-flower topics | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Learning cycle method | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 400603 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288269 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |