İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan farklı yöntemlerin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerileri, akademik başarıları ve hatırda tutma üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan farklı yöntemlerin (işbirlikli öğrenme yöntemi, probleme dayalı öğrenme yöntemi) öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerileri, akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2 deney 1 kontrol grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada deney gruplarından biri Probleme Dayalı Öğrenme yöntemi ile dersleri işlerken diğer deney grubu İşbirlikli Öğrenme ile dersleri işlemiştir. Kontrol grubuna özel işlem uygulanmamıştır.Araştırmada nicel veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış, İlişkisiz Örneklemler T-Testi , tekrarlı ölçümler için tek faktörlü varyans analizi ve tekrarlı ölçümler için iki faktörlü varyans analizleri SPSS 11.5 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir:Probleme Dayalı Öğrenme'nin ve İşbirlikli Öğrenme'nin Bilimsel Süreç Becerilerini ve Akademik Başarıyı geliştirmede Mevcut Öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu, Problem Çözme Becerileri ve Hatırda Tutma açısından ise Mevcut Öğretim yöntemine benzer etkilere sahip olduğu görülmektedir.Bilimsel Süreç Becerisi, Akademik Başarı ve Hatırda Tutma açısından her üç yöntemde de erkek öğrenciler lehine anlamlı fark olmadığı görülmektedir.Problem Çözme Becerisi açısından Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin izlendiği deney grubunda erkek öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmazken, İşbirlikli Öğrenme yönteminin izlendiği deney grubu ile Mevcut Öğretim yönteminin izlendiği kontrol grubunda erkek öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu görülmektedir. The purpose of this study is to investigate the effects of different methods (Problem Based Learning, Cooperative Learning) on students? science process skills , problem solving skills, academic achievements and retentions in primary school fifth grade Science and Technology Lessons.Pretest-posttest design was used in the study. In this study, two experiments and a control group have been used.One of the experiment groups used Problem Based Learning methods and the other groups used Cooperative Learning methods.Special procedures are not applied to the control group.Standart deviations and means were calculated and independent t-test analysis, anova for repeated measures were performed. The analyses revealed the following:Problem Based Learning group and Cooperative Learning group more effective among science process skills and academic achievement than control group. On the other hand, problem solving skills and retention are similar with the control group.Between Problem Based Learning methods and Cooperative Learning methods are the similar that science process skills, problem solving skills, academic achievements and retentions.There are no difference all groups? test scores of science process skills, academic achievements and retentions in favor of boys.Also, there are significant difference in cooperative learning and current teaching methods test scores of problem solving skills in favor of boys.
Collections