Show simple item record

dc.contributor.advisorHamurcu, Hülya
dc.contributor.authorŞahbaz, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-05T08:51:47Z
dc.date.available2021-05-05T08:51:47Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/571645
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan farklı yöntemlerin (işbirlikli öğrenme yöntemi, probleme dayalı öğrenme yöntemi) öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerileri, akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2 deney 1 kontrol grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada deney gruplarından biri Probleme Dayalı Öğrenme yöntemi ile dersleri işlerken diğer deney grubu İşbirlikli Öğrenme ile dersleri işlemiştir. Kontrol grubuna özel işlem uygulanmamıştır.Araştırmada nicel veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış, İlişkisiz Örneklemler T-Testi , tekrarlı ölçümler için tek faktörlü varyans analizi ve tekrarlı ölçümler için iki faktörlü varyans analizleri SPSS 11.5 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir:Probleme Dayalı Öğrenme'nin ve İşbirlikli Öğrenme'nin Bilimsel Süreç Becerilerini ve Akademik Başarıyı geliştirmede Mevcut Öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu, Problem Çözme Becerileri ve Hatırda Tutma açısından ise Mevcut Öğretim yöntemine benzer etkilere sahip olduğu görülmektedir.Bilimsel Süreç Becerisi, Akademik Başarı ve Hatırda Tutma açısından her üç yöntemde de erkek öğrenciler lehine anlamlı fark olmadığı görülmektedir.Problem Çözme Becerisi açısından Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin izlendiği deney grubunda erkek öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmazken, İşbirlikli Öğrenme yönteminin izlendiği deney grubu ile Mevcut Öğretim yönteminin izlendiği kontrol grubunda erkek öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of different methods (Problem Based Learning, Cooperative Learning) on students? science process skills , problem solving skills, academic achievements and retentions in primary school fifth grade Science and Technology Lessons.Pretest-posttest design was used in the study. In this study, two experiments and a control group have been used.One of the experiment groups used Problem Based Learning methods and the other groups used Cooperative Learning methods.Special procedures are not applied to the control group.Standart deviations and means were calculated and independent t-test analysis, anova for repeated measures were performed. The analyses revealed the following:Problem Based Learning group and Cooperative Learning group more effective among science process skills and academic achievement than control group. On the other hand, problem solving skills and retention are similar with the control group.Between Problem Based Learning methods and Cooperative Learning methods are the similar that science process skills, problem solving skills, academic achievements and retentions.There are no difference all groups? test scores of science process skills, academic achievements and retentions in favor of boys.Also, there are significant difference in cooperative learning and current teaching methods test scores of problem solving skills in favor of boys.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan farklı yöntemlerin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerileri, akademik başarıları ve hatırda tutma üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of different methods on students' science process skills, problem solving skills, academic achievements and retentions in primary school fifth grade science and technology lessons
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmRetention
dc.identifier.yokid373128
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265526
dc.description.pages270
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess