Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Ali
dc.contributor.advisorGeban, Ömer
dc.contributor.authorÖzeken, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2020-12-03T15:19:07Z
dc.date.available2020-12-03T15:19:07Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57163
dc.description.abstractBu çalışmada probleme dayalı öğrenmenin, asit-baz konusunun öğretiminde etkinliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, probleme dayalı öğrenmenin; öğrencilerin akademik başarı düzeylerine etkisi, öğrenci bilişsel beceri düzeylerine etkisi ve kimyaya karşı olan tutumlarına katkısı araştırılmıştır. Sunulan çalışmada, asit-baz konusunun öğretiminde iki farklı öğretim yaklaşımının (probleme dayalı öğrenme ve geleneksel) etkinliğinin belirlenmesi amacıyla, gerçek deneme modellerinden eşit olmayan gruplar öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini, Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, ilköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören ve kimya dersini alan toplam 86 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulama 2009/2010 bahar döneminde 5 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; ?Akademik Başarı Testi?, ?Bilimsel işlem Beceri Testi? ve ?Kimya Dersi Tutum Ölçeği? ile beraber, gözlemler, mülakatlar, doküman incelemeleri ve bunlar için geliştirilmiş ölçekler aracılığı ile toplanmıştır.Araştırmada öne sürülen hipotezleri test etmek için ortak değişkenli varyans analizi (ANCOVA), bağımsız grup t-testi, eş örneklem t-testi ve betimsel istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, asit-baz konusundaki kavramların öğrenciler tarafından kavranmasında ve bilimsel işlem beceri düzeyleri açısından probleme dayalı öğrenmenin geleneksel öğretimden daha etkili olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin kimyaya karşı tutumları açısından da geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı grup lehine anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet açısından yapılan karşılaştırmada ise akademik başarı testinden alınan puanlara göre cinsiyetler arasında anlamlı farklılık tespit edilememiştir.
dc.description.abstractIn this study it is aimed to investigate the effectiveness of problem based learning in teaching acid-base subject. With this aim, the effect of problem based learning on students academical success and skills level and the contribution of problem based learning on students attitudes on chemistry are researched. The study has been conducted as an experimental study with pre-test and post-test conducted on two groups. In the study presented, pre e- test and post ? test method and non ? equal groups with real test models have been used to determine the efficiencies of two different teaching approaches (problem based learning and traditional) in teaching of acid ? alcali (base) topic with problem ? based learning.The sample of the study is composed of 95 first year students, having chemistry courses and studying Primary Science Teacher Training department of Education Faculty of Erzincan University. The study has been conducted during 6 weeks in spring term of 2009-2010 academical year. The data of the research have been collected with observations, interviews, document analysis and scales which are developed for this purpose along with ?Conceptual Test?, ?Scientific Processing Skill Test? and ?Chemistry Attitude Test?. Analysis of covariance (ANCOVA), independent group t-test and descriptive statistical methods have been used to test the hypotheses of the study. The results showed that problem based learning is beter than traditional approach in understanding acid-base subject by the students. It is determined that there is a meaningful difference between the groups by means of students processing skill development and attitudes towards chemistry in favour of problem based learning.The findings showed that problem based learning is more efficient than traditional learning by means of comprehension of acid ? alcali (base) topic by the students and scientific process skill level. Also there proved to be a meaningful difference in the attiute towards chemistry in favour of yhe group which adopted traditional learning method. Besides no meaningful difference have been determined by means of gender in the academical proficiency test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProbleme dayalı öğrenmenin asit-baz konusunun öğretiminde etkinliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of effectiveness of problem based learning in teaching acid-base subject
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmChemistry
dc.subject.ytmChemistry education
dc.identifier.yokid400388
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid288272
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess