9. sınıf geometri dersi çokgenler açı ünitesinde Van Hiele Modeli`ne dayalı öğretimin öğrencinin problem çözme başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
dc.contributor.advisor | Sönmez, Selami | |
dc.contributor.author | Hurma, Ali Riza | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:19:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:19:03Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57160 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 9. Sınıf geometri dersi çokgenlerde açı ünitesinde Van Hiele Modeline dayalı öğretimin öğrencinin problem çözme başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmada, ?Kontrol Gruplu Ön Test-Son Test Deney Deseni? kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2010-2011 eğitim öğretim yılında Bayburt Anadolu İmam Hatip Lisesi 9. Sınıf öğrencilerinden rastgele seçilen 58 kişi oluşmuştur. Deney grubuna Van Hiele modeline dayalı göre eğitim verilirken, kontrol gruplarına ise geleneksel yöntemle eğitim verilmiştir. Van Hiele Geometri Testi ve araştırmacı tarafından hazırlanan Geometri Başarı Testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Hazırlanan test Bayburt Fen Lisesinde uygulanmış ve güvenirlik katsayısı 0,747 olarak bulunmuştur. Deney grubuna geometri konularına yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek için verilen eğitimden önce Van Hiele Geometri Testi? uygulanmıştır. Sonra her iki gruba araştırmacı tarafından geliştirilen ?Geometri Başarı Testi? uygulanmıştır. Gruplara yapılan öğretim 2 ders saati boyunca yapılmıştır. Yapılan çalışma 2 hafta sürmüştür. Eğitim-öğretim yılı sonunda, Öğretimin kalıcılığını ölçmek için her iki gruba Geometri Başarı Testi tekrar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde grupların Geometri Başarı Testi'nden aldıkları puanlar dikkate alınmış ve bu verilerin analizi için t-testinden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının eğitimden önceki ve sonraki puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı . 05düzeyinde yorumlanmıştır.Araştırmada, her iki grubun başarı testi puanlarında artış olduğu açıkça görülmüştür. Fakat deney grubuna ait puanlar daha yüksektir. Bu nedenle, öğrenci problem çözme ve öğrenmenin kalıcılığı açısından Van Hiele Modeline dayalı öğretim geleneksel yöntemden daha etkili olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Van Hiele Modeline Dayalı Öğretim, 9. Sınıf Geometri | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the effect of the instruction based on Van Hiele Model on students? problem solving performance and retention of teaching in the unit of polygon?s angle in 9th grade geometry.?Pre-test-Post Test Experiment Pattern with Control Groups? was used in this study. The sample of this research was formed by the randomly selected 58 9th grade students in Bayburt Anatolia Imam Preacher High School in 2010-2011 education year. While the experiment groups were instructed according to Van Hiele Model, the control groups were instructed according to the traditional approach.Van Hiele Geometry Test? and ?Geometry Achievement Test? developed by the researcher were used for the data collection tool. The test developed was conducted in Bayburt Science High School and its reliability coefficient was found as 0,747.To determine the level of readiness of the experiment group about the geometry subjects, ?Van Hiele Geometry Test? was conducted. Then, both two groups ?Geometry Achievement Test? developed by the researcher were conducted to both two groups before instruction. The instruction was conducted during 2 lectures (one week). The study was maintained 4 lectures (two weeks). The end of the education year, Geometry Achievement Test was conducted to both two groups in order to determine the retention of teaching. In the analysis of the data, the scores that students in both groups got from Geometry Achievement Test were taken into consideration and t-test was used to analyze the data. The difference between the average mean scores of student, in experiment and control groups? before and after the treatments was found meaningful as .05 level.In this study, it was clearly seen that the points of both two groups increased. However, the points belonging to the experiment group is higher than the other group?s points. For this reason, it can be say that the instruction based on Van Hiele Model is more successful than the instruction according to the traditional approach in terms of students? problem solving performance and retention of teaching.Key Words: Instruction Based on Van Hiele Model, 9th Grade Geometry | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 9. sınıf geometri dersi çokgenler açı ünitesinde Van Hiele Modeli`ne dayalı öğretimin öğrencinin problem çözme başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the instruction based on Van Hiele Model on students? problem solving performance and retention in the unit of polygon?s angle in 9th grade geometry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Van Hiele Model | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 402168 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288258 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |