Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Şükrü
dc.contributor.authorDemirel, İhsan Nuri
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:56Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:56Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57154
dc.description.abstractBu çalışmada Ağrı ve Erzurum illeri Milli Eğitim teşkilatında çalışan eğitimcilerin görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen 52 soruluk bir anket geçerlik ve güvenirlik analizleri yapıldıktan sonra ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan 63 okul müdürü, 96 müdür yardımcısı, 56 müfettiş ve 579 öğretmen olmak üzere toplam 794 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmıştır.Hem Ağrı hem de Erzurum illerinde görev yapan eğitimciler ankette belirtilen okul sorunlarına ?Çok? yönünde yanıt verdikleri saptanmıştır. İl açısından eğitimcilerin algıladıkları okul sorunlarının farklılaşmadığı görülmüştür. Eğitimcilerin cinsiyetlerine, kurumlarındaki görevlerine, branşlarına, mezun oldukları okul türüne, mesleki kıdemlerine ve görev alanlarıyla ilgili ders, kurs, toplantı veya seminere katılma durumuna göre okul yönetimi sorunlarına ilişkin görüşlerinin çok farklılaşmadığı saptanmıştır.Sonuç olarak, her iki İlde bulunan eğitimcilerin okul yönetiminin sorunları konusunda donanımlı ve duyarlı oldukları söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, the educators? perceptions related to the problems of school management in Ağrı and Erzurum provinces were investigated.Within this aim; the questionnaire with 52 items, after reliability and validity analysis were calculated, had implemented on a target mass totaling 794 including 63 school directors, 96 assistant directors, 56 inspectors and 579 teachers being employed in primary and secondary schools.It was determined that responses by the educators given to the questions were ?Much? in terms of school questions both in Agrı and Erzurum. It was also found out that no differences in the field of school problems were perceived by the educators in the provinces. Besides, no differences were determined in terms of sex, positions, branches, school graduations, seniority, participation of lecture, course, meeting and seminar according to the problems in association with school administration problems.As conclusion, the school management problems were indicated as school problems as were found in the literature. The participants were quite sensitive and well equipped to the problems of school management in two provinces.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli eğitim örgütündeki yönetici, müfettiş ve öğretmen görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları: Ağrı ve Erzurum illeri örneği
dc.title.alternativeProblems of school management as per the opinions of the administrators, inspectors and teachers within the national education organization: Ağrı and Erzurum cases
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmAğrı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.identifier.yokid403853
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299759
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess