Milli eğitim örgütündeki yönetici, müfettiş ve öğretmen görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları: Ağrı ve Erzurum illeri örneği
dc.contributor.advisor | Ada, Şükrü | |
dc.contributor.author | Demirel, İhsan Nuri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:18:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:18:56Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57154 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Ağrı ve Erzurum illeri Milli Eğitim teşkilatında çalışan eğitimcilerin görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen 52 soruluk bir anket geçerlik ve güvenirlik analizleri yapıldıktan sonra ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan 63 okul müdürü, 96 müdür yardımcısı, 56 müfettiş ve 579 öğretmen olmak üzere toplam 794 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmıştır.Hem Ağrı hem de Erzurum illerinde görev yapan eğitimciler ankette belirtilen okul sorunlarına ?Çok? yönünde yanıt verdikleri saptanmıştır. İl açısından eğitimcilerin algıladıkları okul sorunlarının farklılaşmadığı görülmüştür. Eğitimcilerin cinsiyetlerine, kurumlarındaki görevlerine, branşlarına, mezun oldukları okul türüne, mesleki kıdemlerine ve görev alanlarıyla ilgili ders, kurs, toplantı veya seminere katılma durumuna göre okul yönetimi sorunlarına ilişkin görüşlerinin çok farklılaşmadığı saptanmıştır.Sonuç olarak, her iki İlde bulunan eğitimcilerin okul yönetiminin sorunları konusunda donanımlı ve duyarlı oldukları söylenebilir. | |
dc.description.abstract | In this study, the educators? perceptions related to the problems of school management in Ağrı and Erzurum provinces were investigated.Within this aim; the questionnaire with 52 items, after reliability and validity analysis were calculated, had implemented on a target mass totaling 794 including 63 school directors, 96 assistant directors, 56 inspectors and 579 teachers being employed in primary and secondary schools.It was determined that responses by the educators given to the questions were ?Much? in terms of school questions both in Agrı and Erzurum. It was also found out that no differences in the field of school problems were perceived by the educators in the provinces. Besides, no differences were determined in terms of sex, positions, branches, school graduations, seniority, participation of lecture, course, meeting and seminar according to the problems in association with school administration problems.As conclusion, the school management problems were indicated as school problems as were found in the literature. The participants were quite sensitive and well equipped to the problems of school management in two provinces. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli eğitim örgütündeki yönetici, müfettiş ve öğretmen görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları: Ağrı ve Erzurum illeri örneği | |
dc.title.alternative | Problems of school management as per the opinions of the administrators, inspectors and teachers within the national education organization: Ağrı and Erzurum cases | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | National education | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Erzurum | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Ağrı | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.identifier.yokid | 403853 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299759 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı |