Show simple item record

dc.contributor.advisorParasız, Gökalp
dc.contributor.authorUçar, Nimet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:55Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:55Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57153
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen görüşlerine dayalı olarak ?müziğin çocuk gelişimi üzerindeki etkisinin okul öncesi öğretmenlerinin demografik farklılıklarına göre incelenmesi? değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmayla okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan müzik etkinliklerinin çocuk gelişimi üzerindeki olumlu/olumsuz etkilerini okul öncesi öğretmenlerin demografik farklılıklarına göre belirlenmesi hedeflemiştir. Araştırmada yer alan nitel veriler kaynak tarama yoluyla, nicel veriler ise okul öncesi eğitimi veren kurumlardaki öğretmenlere, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uygulanan anket formlarıyla elde edilmiştir. Betimsel modele uygun olarak düzenlenen araştırmanın evrenini, Kocaeli ilinde bulunan okul öncesi eğitim kurumu öğretmenleri, Örneklemini ise Kocaeli ilinin Derince ilçesindeki, 18 okul öncesi eğitim kurumunda görev yapan, 93 okul öncesi eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin sonucunda, okul öncesi eğitim kurumlarında görev alan 5-6 yaş arası çocuklara öğretmenlik yapan okul öncesi öğretmenlerinin, kişisel bilgileri göz önüne alındığında, genel olarak müziğin çocukların gelişimi üzerindeki etkili olduğunun görüşünü savunmuşlardır. Ayrıca müziğin çocuk gelişimine; Sosyal, Bilişsel, Duygusal ve Psiko-motor yönden katkı sağladığı öğretmenlerin ortak görüşleri olarak tespit edilmiştir. Çocuğun gelişimine yaptığı olumlu katkılardan dolayı müzik etkinliklerine daha fazla yer verilmesi ve nitelik açısından geliştirlmesi büyük önem arz etmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitimi, Çocuk ve Müzik Eğitimi, Çocuk Gelişimi.
dc.description.abstractIn this research `The study of music on child development according to the 'demographic differences of pre-school teachers? was evaluated based on teachers? view. With this research; it was aimed to determine the negative/positive effects of music activities applied in pre-school education institutions on child development according to pre-school teachers? demographic characteristics. In this research; while the qualitative data was obtained from via literature review, quantitative data was obtained through scale developed and applied by the researcher himself to the teachers working in institutions providing pre-school education. The pre-school teachers in Kocaeli constituted the scope of the research designed in accordance with descriptive model; 93 pre-school teachers working in 18 pre-school institutions in Derince district, Kocaeli constituted the sample. As the result of obtained data, the pre-school teachers teaching children aged 5-6 in pre-school institutions, when their personal data was regarded, generally advocated the point that music is positively effective on child?s development. In addition; the fact that music contributes child?s development on the aspects of social, cognitive, emotional and psycho-motor was determined as the common view of the teachers. Because of the positive contributions on child?s development, it became more of the important issue that music activities should take place more frequently and they should be developed in terms of quality.Keywords: Pre-School Education, Music Education, Child Development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüziğin çocuk gelişimi üzerindeki etkisinin okul öncesi öğretmenlerinin demografik farklılıklarına göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of music on child development according to the demographic differnces of pre-school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid404157
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299734
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess