Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Tacettin
dc.contributor.authorŞenol, Zülal
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:52Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:52Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57151
dc.description.abstractDeyimlerin Yaratıcı Drama Yöntemiyle Öğretimi adlı araştırma, Türkçe dersinde deyimlerin öğretiminde drama yönteminin geleneksel yönteme göre kalıcılığının ve etkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmada drama yönteminin ve geleneksel yöntemin uygulandığı iki ayrı grup belirlenmiştir. Türkçenin zengin söz varlığının en önemli unsuru olan deyimlerin öğretiminde yaratıcı dramanın etkililiğinin araştırıldığı bu çalışmamızda, kullanılacak deyimler seçilen gruplara uygulanan bir anket sonucu belirlenmiştir. Ankette yer alan deyimler, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi müfredatından hareketle hazırlanmıştır.Araştırma için belirlenen on adet deyimin öğretimi, birinci gruba geleneksel yöntem, ikinci gruba ise drama yöntem ve teknikleri uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Uygulama Erzurum ili Olur ilçesinde bulunan Ormanağzı İlköğretim Okulu'nun 7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda elde edilen veriler tablolar halinde çalışmamızda yer almaktadır.Araştırma sonucunda drama yöntem ve tekniklerinin uygulandığı grubun deyimleri öğrenebilme başarılarındaki kalıcılık ve etkililiğin geleneksel yöntemin uygulandığı gruptan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yaratıcı drama ve rol oynama teknikleriyle öğretim öğrenciler tarafından çok beğenilmiş olduğu ve öğrencilerin Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan tüm öğrenme alanlarında (okuma, dinleme, konuşma, yazma) bu tekniklerle başarı elde ettikleri gözlemlenmiştir.Anahtar kelimeler: Türkçe Öğretimi, Drama Yöntemi, Geleneksel Yöntem, Deyim.
dc.description.abstractThestudy has beenperformed in ordertoevaluateefficacyandpermanence of drama method in teachingidioms in Turkishclasses in comparisontotraditionalmethod. Because of thisreason, twodistinctgroupshavebeendetermined on which drama methodandtraditionalmethodhavebeenperformed. Inourstudy in whichcreativedrama'sefficacy in teachingidiomswhichmay be consideredthemostprominentcomponent of Turkishlanguage'srichvocabulary has beenanalyzed, theidiomsto be usedhavebeenselectedbymeans of a questionnaireappliedtobothselectedgroups. TheidiomswithinthequestionnaireswerepreparedfromthesecondaryeducationTurkishclasssyllabus.Teaching of ten idiomswhichweredeterminedforthestudy has beenperformed in thefirstgroupbytraditionalmethodand in thesecondgroupby drama methodandtechniques. Thisapplication is realizedwithseventhgradestudentsof OrmanağzıPrimary School in Olur, Erzurum. Thedataobtainedfromtheapplicationhavebeenshown in thetables in ourstudy.As a result of theresearch, it has beendeterminedthatthepermanenceandtheefficacy in thesuccess of learningidioms in thegroupadministeredby drama methodandtechnique is higherthanthegroupadministeredbytraditionalmethod. Moreover, it has beenobservedthatteachingbycreative drama and role-playtechniquesareenjoyedmuchbythestudentsandtheygainsuccess in all of theeducationfields (reading, listening, speaking, andwriting) available in TurkishEducation Program.Keywords:TurkishEducation, Drama Method, TraditionalMethod, Idiomen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeyimlerin yaratıcı drama yöntemiyle öğretimi
dc.title.alternativeTeaching of idiomsby creative drama method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmIdioms
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmDrama
dc.identifier.yokid406222
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292968
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess