Deyimlerin yaratıcı drama yöntemiyle öğretimi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Tacettin | |
dc.contributor.author | Şenol, Zülal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:18:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:18:52Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57151 | |
dc.description.abstract | Deyimlerin Yaratıcı Drama Yöntemiyle Öğretimi adlı araştırma, Türkçe dersinde deyimlerin öğretiminde drama yönteminin geleneksel yönteme göre kalıcılığının ve etkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmada drama yönteminin ve geleneksel yöntemin uygulandığı iki ayrı grup belirlenmiştir. Türkçenin zengin söz varlığının en önemli unsuru olan deyimlerin öğretiminde yaratıcı dramanın etkililiğinin araştırıldığı bu çalışmamızda, kullanılacak deyimler seçilen gruplara uygulanan bir anket sonucu belirlenmiştir. Ankette yer alan deyimler, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi müfredatından hareketle hazırlanmıştır.Araştırma için belirlenen on adet deyimin öğretimi, birinci gruba geleneksel yöntem, ikinci gruba ise drama yöntem ve teknikleri uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Uygulama Erzurum ili Olur ilçesinde bulunan Ormanağzı İlköğretim Okulu'nun 7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda elde edilen veriler tablolar halinde çalışmamızda yer almaktadır.Araştırma sonucunda drama yöntem ve tekniklerinin uygulandığı grubun deyimleri öğrenebilme başarılarındaki kalıcılık ve etkililiğin geleneksel yöntemin uygulandığı gruptan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yaratıcı drama ve rol oynama teknikleriyle öğretim öğrenciler tarafından çok beğenilmiş olduğu ve öğrencilerin Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan tüm öğrenme alanlarında (okuma, dinleme, konuşma, yazma) bu tekniklerle başarı elde ettikleri gözlemlenmiştir.Anahtar kelimeler: Türkçe Öğretimi, Drama Yöntemi, Geleneksel Yöntem, Deyim. | |
dc.description.abstract | Thestudy has beenperformed in ordertoevaluateefficacyandpermanence of drama method in teachingidioms in Turkishclasses in comparisontotraditionalmethod. Because of thisreason, twodistinctgroupshavebeendetermined on which drama methodandtraditionalmethodhavebeenperformed. Inourstudy in whichcreativedrama'sefficacy in teachingidiomswhichmay be consideredthemostprominentcomponent of Turkishlanguage'srichvocabulary has beenanalyzed, theidiomsto be usedhavebeenselectedbymeans of a questionnaireappliedtobothselectedgroups. TheidiomswithinthequestionnaireswerepreparedfromthesecondaryeducationTurkishclasssyllabus.Teaching of ten idiomswhichweredeterminedforthestudy has beenperformed in thefirstgroupbytraditionalmethodand in thesecondgroupby drama methodandtechniques. Thisapplication is realizedwithseventhgradestudentsof OrmanağzıPrimary School in Olur, Erzurum. Thedataobtainedfromtheapplicationhavebeenshown in thetables in ourstudy.As a result of theresearch, it has beendeterminedthatthepermanenceandtheefficacy in thesuccess of learningidioms in thegroupadministeredby drama methodandtechnique is higherthanthegroupadministeredbytraditionalmethod. Moreover, it has beenobservedthatteachingbycreative drama and role-playtechniquesareenjoyedmuchbythestudentsandtheygainsuccess in all of theeducationfields (reading, listening, speaking, andwriting) available in TurkishEducation Program.Keywords:TurkishEducation, Drama Method, TraditionalMethod, Idiom | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Deyimlerin yaratıcı drama yöntemiyle öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching of idiomsby creative drama method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Idioms | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.identifier.yokid | 406222 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292968 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |