Show simple item record

dc.contributor.advisorGünel, Murat
dc.contributor.authorÖğdük, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:46Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57146
dc.description.abstractBu çalışmada, öğrenme amaçlı yazma aktiviteleri içinde modsal betimlemelerin kombinasyonunun öğrenmeye etkisi araştırılmıştır. Araştırma zayıf deneysel bir araştırma olup karşılaştırma gruplarına ön-test ve son-test uygulanarak nicel veriler toplanmış ve bunların istatistiksel analizi yapılmıştır. Çalışma 2009-2010 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ilköğretim okulunda Fen ve Teknoloji Dersini alan toplam 97 ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Çalışma elektrik ünitesinde, öğrenciler üç gruba (serbest grup, matematiksel grup, grafiksel grup) ayrılarak yapılmıştır. Çalışmanın birinci aşamasında; öğrencilere modları tanımaları için bireysel olarak projeyi tanıma ve alt yapı oluşturma ödevi verilmiştir. Ödevde Fen ve Teknoloji Ders kitabından seçtikleri herhangi iki sayfa üzerinde modları belirlemeleri, modlar arasındaki ilişkileri incelemeleri ve hangi modları verilen konuyu öğrenmelerinde etkili gördüklerini yazarak belirtmeleri istenmiştir. İkinci aşamada; grup olarak, Fen ve Teknoloji Ders kitabından seçtikleri herhangi iki sayfa üzerinde modlar hakkında tartışmaları ve bu modları bir değerlendirme rubriği kullanarak incelemeleri istenmiştir. Üçüncü aşamada ise öğrenciler bireysel olarak farklı modların elektrik konusunda modların öğrenmeye olan etkilerini göz önünde bulundurarak kendi seviyelerinde birine öğretmeyi amaçlayan mektup yazmışlardır. Mektup ödevini hazırlarken öğrenciler kendilerinin hazırladığı rubriği kullanarak ödevlerini değerlendirmiştir. Veri toplama aracı ön-test ve son-test olarak kullanılan konu tabanlı fen başarı testidir. Ön-test ve son-testlerden elde edilen veriler One Way ANOVA uygulanarak incelenmiştir. Sonuçlar 6.sınıflarda serbest grup, matematiksel grup ve grafiksel grup arasında anlamlı bir farkın olmadığını göstermiştir. 7. sınıflarda ise son test çoktan seçmeli sorularda araştırma grupları arasında anlamlı bir farkın olduğunu göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Öğrenme Amaçlı Yazma, Fende Öğrenme Amaçlı Yazma, Bilimsel Okuryazarlık, Çoklu Modsal Betimlemeler
dc.description.abstractIn this study, the critical combinations of modes within the writing to learn activities on middle school students? science achievement have been investigated. Pre-experimental research design with comparisons groups and pre-post-tests was implemented. The study includes 97 middle school 6th and 7th grades students who are taking Science and Technology Lesson in the public middleschool of in 2009 ? 2010 education period. There were total of 6 classes (3 for each grade level)involved in this study and each class in each grade level assigned into one of the writing condition; writing with free modal choice group, with mandatory mathematical mode and free choices group, and mandatory graphical mode and free choices. All the students went through same instruction and introduction stages to modal representations. In the first phase of the study, students are familiarized to modal representations with an assignment where the students are asked to define the modes and to examine the relationships among the modes in any two pages from the textbook. In the second phase; as a group, they are asked to discuss the modal representations they found in their textbooks and to examine these modes by using the evaluation rubric. Finally, in the third phase, the students individually wrote letters to their peers with embedding modal representations according to the treatment group they were assigned as described above. Students were asked to use evaluation rubric to analyze their own letter before handing in. The data obtained from pre-tests and post-tests are analyzed by applying One Way ANOVA. The results show that there is no significant difference among the treatment conditions for the 6th grade, but significant group difference among the groups for the 7thgrade.Keywords: Writing-To-Learn, Science Literacy, Writing in Science, Multimodal Representationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademede fen ve teknoloji dersinde öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinde kullanılan modsal betimlemelerin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe critical combination of multi modal representations within writing to learn activities: The effect on middle school students? science achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmReading-writing activity
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMultimodal representation
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid407746
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299756
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess