Matematik dersi yedinci sınıf ?permütasyon ve olasılık? konusunda uygulanan üstbiliş stratejilerinin, öğrencilerin başarılarına, üstbiliş becerilerine, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi
dc.contributor.advisor | Sırmacı, Nur | |
dc.contributor.author | Tuncer, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:18:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:18:43Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57143 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Matematik dersi 7. Sınıf ?Permütasyon ve Olasılık? konusunda uygulanan üstbiliş stratejilerinin, öğrencilerin başarılarına, üstbiliş becerilerine, tutumlarına ve kalıcılığa nasıl bir etki yaptığını incelemek ve bu uygulamanın başarılı olması halinde, İlköğretim Matematik dersi ?Permütasyon ve Olasılık? konusunun öğretimi sürecinde uygulanan üstbiliş stratejilerinin, öğrencilerde etkili öğrenmenin sağlanmasındaki önemini ortaya koymaktır.Araştırma, 2010-2011 öğretim yılının ikinci yarıyılında Erzurum ilinin Köprüköy ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunda toplam 52 öğrenci ve birbirine denk iki sınıf üzerinde yürütülmüştür. Birbirlerine denklikleri Matematik dersi sınavlarından aldıkları notların ortalamasına bakılarak elde edilen bilgiler neticesinde belirlenmiştir. Bu sınıflar; ?Permütasyon ve Olasılık? konusu sürecinde üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ve ?Permütasyon ve Olasılık? konusu sürecinde geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırmada öğrencilere, başarı testi, üstbiliş becerileri ölçeği, matematik dersine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçekler öğrencilere araştırmadan önce ön-test, araştırmadan sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular aşağıdaki gibidir.1. Üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında öğrencilerin başarılarını ölçmek için yapılan başarı ön testinden elde edilen puanlara göre iki grup arasında uygulama öncesi anlamlı bir fark bulunmamıştır. Başarı testi son testinden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin başarılarında deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir.2. Üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında öğrencilerin üstbiliş becerilerini ölçmek için uygulanan üstbiliş beceri ölçeği ön testinden elde edilen sonuçlara göre anlamlı bir fark bulunmamıştır, son test sonuçlarına göre öğrencilerin üstbiliş becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir.3. Üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubunun ön test sonuçlarına göre öğrencilerin matematik dersine karsı olan tutumları arasında anlamlı bir fark elde edilmemiştir. Fakat son test sonuçlarına göre öğrencilerin üstbiliş becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir.4. Üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubunun kalıcılığı arasında anlamlı bir fark olduğu sonucu elde edilmiştir.Sonuç olarak; üstbiliş stratejilerinin Matematik dersinde; öğrencilerin üstbilişsel becerilerini geliştirdiği ve derse ilişkin tutumlarını olumlu yönde etkilediği, öğrencilerin permütasyon ve olasılık konusunda başarı düzeylerinde artış olduğu gözlenmiştir. Buna ek olarak kalıcılığı sağladığı da söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to observe how metacognition strategies affect the students' metacognition skills, success and its lastingness and provided that this process is efficient, highlight the importance of the metacognition skills applied on 7th graders Mathematics subject `Permutation and Probability` in terms of students' effective learning.This research is carried out on two coequal classes with 52 students in all, on the second term of the 2010-2011 Educational Year at Atatürk Primary Boarding School. These classes' being coequal to eachother is determined by considering their Mathematics exam marks.One of these classes is appointed as the pilot group on which metacognition strategies are applied, and the other class as the control group on which the traditional approach is applied throughout the learning process of the subject `Permutation and Probability`.In this process; scale of metacognition abilities, scale of attitde of the students towards Mathematics and some success tests are applied on the students. These scales are applied on the students as a pre-test before the reseach and as a final-test after the reseach. The t-test is used to evaluate the data gathered in the end of the research. The observations obtained from this research are as listed below:1) According to the scores that are obtained from the success pre-test applied in order to compare the success of the students , no considerable difference is observed among these two groups before practice. According to the data gathered from the success and the final-test , however, considerable difference is observed in favour of the pilot group in terms of the students' intelligence.2) According to the results gathered from the pre-test of the metacognition ability scale which is applied in order to evaluate the students' metacognition abilities, no considerable difference is observed between the control and the pilot group. According to the data gathered from the final-test, however, considerable difference is observed in favour of the pilot group in terms of students' metacognitional skills.3) According to the pre-test results of the control group and the pilot group, no considerable difference is observed between these two groups' attitude towards the Mathematics lesson.According to the final-test results, however, considerable difference is observed in favour of the pilot group in terms of students' metacognitional skills.4) A considerable difference is observed between the control group on which the traditional approach is applied and the pilot group on which the metacognition strategies are applied in terms of the lastingness of the data.Consequently, it is observed that the metacognition strategies enable the students improve their metacognitional abilities, triggering their interest towards Mathematics, thus increasing the success on the subject ` Permutation and Probability`. Additionally, one can say that these metacognition strategies maintain the lastingness of the course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik dersi yedinci sınıf ?permütasyon ve olasılık? konusunda uygulanan üstbiliş stratejilerinin, öğrencilerin başarılarına, üstbiliş becerilerine, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of metacognition strategies applied on seventh grade mathematics subject `permutation and probability,` to the students' metacognition skills, success, attitude and its lastingness | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Probabilities | |
dc.subject.ytm | Permutation | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 408317 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 299749 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |