Show simple item record

dc.contributor.advisorUlaş, A. Halim
dc.contributor.authorKarabacak, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:16Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:16Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57119
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme beceri düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modeline uygun yapılmıştır. Çalışma evrenini Erzurum ili Palandöken ve Yakutiye ilçelerinde öğrenim gören tüm ilköğretim 5.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise Palandöken ve Yakutiye ilçelerinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 610 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Demir (2006) tarafından oluşturulmuş Eleştirel Düşünme Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programından faydalanılarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. ANOVA ile elde edilen farklılıklar Tukey çoklu karşılaştırma testi ile incelenmiş, eleştirel düşünme düzeyleri ile Türkçe ders başarı ilişkisi ise korelasyon analizi ile incelenmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin yüksek düzey eleştirel düşünme becerisine sahip oldukları bulunmuştur. Sosyoekonomik düzeyi yüksek, sınıf öğretmeni bayan olan ve sınıf mevcudu 20-30 kişilik olan sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin lehine anlamlı farklılıklar görülmüştür. Cinsiyete göre sadece eleştirel düşünme-öz düzenleme becerisinde kız öğrencilerin lehine anlamlı farklılaşma bulunurken diğer becerilerde anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir. Ayrıca Türkçe ders başarısı yüksek olan öğrencilerin eleştirel düşünme beceri düzeyleri de yüksek bulunmuştur.
dc.description.abstractThis research has been carried out with the purpose of determining the level of critical thinking skills of 5th graders. The study has been made in accordance with the relational screening model. All primary school 5th graders receiving education in Palandöken and Yakutiye districts of Erzurum province have constituted target population of the study and the sample has been made up by 610 students determinated with proper sampling method from Palandöken and Yakutiye districts. In the research, critical thinking scale prepared by Demir (2006) and personal information form prepared by the researcher have been used.In data analysis using SPSS 17.0 packagesoftware,frequency,percent,arithmetic average,standard deviation, t test and one-way analysis of variance (ANOVA) have been used. The differences obtained from the result of ANOVA have been examined with Tukey?s multiple comparison test and the relation between the levels of critical thinking and success of Turkish lesson have been studied with correlation analysis.In the result of the research,the students have been found to have high level of critical thinking skill. Significant differences have been observed in behalf of the students having high socioeonomic statues and having schoolmistresses and whose classroom sizes are 20 or 30 students. According to gender , only in critical thinking self regulation skill significant differentation has been found in favour of schoolgirls on the other hand any other important differences have not been observed. Additionally ,the students having high level of success in Turkish lesson have been seen to have high level of critical thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve beşinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyi (Erzurum ili örneği)
dc.title.alternativeCritical thinking skills of primary school students and level of critical thinking of fifth graders (sample from Erzurum province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmErzurum
dc.subject.ytmAnova test
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid413727
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299729
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess