Show simple item record

dc.contributor.advisorAkalın, Suna
dc.contributor.authorParlak, Didem
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:08Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:08Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57112
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin İngiliz dili ve yüksek öğretim seviyesinde görülen İngilizce dersi hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla gerçekleştirilen bu çalışma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Iğdır Üniversitesi'ne bağlı üç fakülte ve iki meslek yüksekokulunda gerçekleştirilmiştir.İngilizce dersinin mevcut durumu ve dersin işlenişinde gerçekleşmesi muhtemel problemler hakkında öğrenciden dönüt almak amacıyla bir anket geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Likert ölçeğinde hazırlanan bu anket aracılığı ile toplanan veriler SPSS 17.0 programı ile analiz edilmiştir.Anket sonuçları göstermiştir ki, Iğdır Üniversitesi'ne bağlı fakülte ve meslek yüksekokullarında okuyan öğrencilerin büyük bir kısmı İngilizce dersinin sosyal, kültürel, ekonomik ve akademik açılardan önemli olduğunu düşünmektedir. Anket çalışmasından çıkan diğer bir sonuca göre öğrenciler derslerde iletişimsel etkinliklere daha fazla yer verilmesini ve dersi ölçme ve değerlendirmede objektif testlerin (doğru-yanlış, eşleştirme, tamamlama, vs) kullanılmasını talep etmektedir. Öğrencilerin birçoğu liseden yetersiz yabancı dil bilgisi ile mezun olduklarını ve bu durumun üniversite seviyesinde görülen İngilizce derslerinde başarısız olmalarının başlıca sebeplerinden biri olduğunu düşünmektedirler. Anket ayrıca fakülte/yüksekokul, yaş ve cinsiyet gibi değişkenlerin öğrenci cevaplarında ne tür farklılıklar yarattığına ilişkin önemli bilgiler ortaya komuştur.Anahtar sözcükler: tutum, değerlendirme, İngiliz dili eğitimi
dc.description.abstractThis study, which investigates what the university students think about the English language and English language course that they take during their university education, was conducted at three faculties and two vocational high schools of Iğdır University during 2010-2011 academic year.A questionnaire was developed and applied with the aim of receiving students? feedback about the current situation of English course and problems possibly confronted during the classes. The questionnaire was prepared in Likert-scale and the data gathered via the questionnaire were analyzed by SPSS 17.0.The results show that most of the students studying at the faculties and vocational high schools of Iğdır University believe that learning English language is important for social, cultural, economic and academic reasons. Another result of the questionnaire is that the students feel the need for more communicative tasks during the classes and more objective tests (true ? false, matching, completing, etc.) in the assessment and evaluation processes. Most of the students strongly agree on the idea that they graduate from high school with insufficient English, which is considered to be a significant factor in failure in this course. The results of the questionnaire also present significant information about what degree the variances such as faculty/vocational high school studied, age and gender make difference in student responses.Key words: attitudes, evaluation, English language teachingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFirst and second year students` opinions about english language course in the faculties and vocational high schools of Igdır University
dc.title.alternativeIğdır Üniversitesi fakülte ve meslek yüksekokullarındaki birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin ingilizce dersi hakkındaki görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.identifier.yokid416208
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301127
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess