Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Kaplan, Abdullah | |
dc.contributor.author | Öztürk, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:18:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:18:03Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57108 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin oran- orantının öğretimi ve orantısal akıl yürütmelerinin geliştirilmesindeki akademik başarılarını arttırmada bilgisayar destekli öğretimin iki farklı uygulaması olan geleneksel ve yeni bilgisayar destekli öğretimi geleneksel öğretimle karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada yarı deneysel desenlerden eşleştirilmiş desen kullanılmıştır. Çalışmada bir kontrol grubu ve iki farklı deney grubu yer almıştır. Araştırmada bilişim teknolojileri sınıfı olan bir okul olması gerektiğinden, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemi ile Ağrı il merkezindeki ilköğretim okullarında 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında altıncı sınıfta öğrenim gören (N=66) öğrenci seçilmiş ve çalışılmıştır.Veri toplama aracı olarak, oran- orantı ve orantısal akıl yürütme ile ilgili olarak çoktan seçmeli 20 sorudan oluşan akademik başarı testi hazırlanmış bu testin güvenirliği Cronbach Alpha ile hesaplanmış 0,706 olarak bulunmuştur. Bu test çalışmaya başlamadan önce ön test, çalışmadan sonra ise son test olarak uygulanmıştır.Verilerin analizinde ise, grupların ön test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış, son test sonuçlarının karşılaştırılmasında ise Kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, grupların akademik başarıları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Yapısalcı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış bilgisayar destekli öğretim materyalinin kullanıldığı yeni bilgisayar destekli öğretim grubunun akademik başarı düzeyi en yüksek bulunurken, geleneksel öğretimin akademik başarı düzeyi en az bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | This study aims to compare traditional and innovative computer based instruction and traditional instruction methods by using traditional and innovative computer based software and to investigate the advantages of the instructional methods when compared to others 6th grade students in elementary school.In the study, the matching-only design was used that it is quasi experimental design. There are three groups in this study which are two experimental groups who received different computer based instruction and control group. In order to enrich the findings of this study and since this study includes computer based instruction method; purposive sampling method is used in this study. Therefore, students in a school that include IT classes are chosen as a sample of this study. The sample of this study is composed of N=66 students who are studying in schools in Agri city center in 2010-2011 academic years.During the experiment, we have prepared achievement test, which is consist of 20 multiple ? choices questions. The reliability of this test was calculated and 0,706 reliability coefficients were found by means of Cronbach Alpha. This data collection tools was administered in the application school as pre-test and as post-test.In the data analysis, was used one way analysis of variance (ANOVA) for determined whether the significant differences between in the pre- test scores. In the comparison of post- test was used of covariance analysis (ANCOVA).The result of analysis revealed that there was meaningful intergroup difference on the effect of academic success. When considering the means, the mean of the experiment group with traditional computer based instruction was higher than means of others in academic success. When comparing experiment group with innovative computer instruction and control group, the mean of experiment group was higher than the mean of control group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer assisted instruction method on academic achievement on instruction of topics of ratio ? proportion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Proportion | |
dc.subject.ytm | Proportional reasoning | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 419566 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292970 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |