Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Durmuş
dc.contributor.authorKarbuğa, Abubekir Ömer
dc.date.accessioned2020-12-03T15:18:02Z
dc.date.available2020-12-03T15:18:02Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57107
dc.description.abstractBu araştırma ile ilköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma tarama modeline uygun düzenlenmiştir ve bağımsız değişkenlerinin sonuç üzerindeki etkisini test etmek amacıyla ilişkisel tarama yapılmıştır. İlköğretim okulu yöneticilerinin ve öğretmenlerin mesleki kıdem, branş ve görev yaptıkları yer değişkenleri ile ilköğretimde 1.sınıfa başlama yaşına etki eden etmenleri arasındaki ilişkileri incelenmiştir.Araştırma örneklemini Erzurum İline bağlı on farklı ilçede görev yapan 55 yönetici ve 178 öğretmen, toplam 232 katılımcı oluşturmaktadır. Veriler, uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ki-kare analizi uygulanmıştır.Araştırmada, öğrencinin ilköğretim 1. sınıfa başlayacak öğrencinin, sadece takvim yaşına bakılmaması, öğrencinin, sosyal, fiziksel, zihinsel özelliklerinin de dikkate alınması gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe investigation of views of managers and teachers about the schooling age was aimed with this research.Research was regulated in accordance with the screening model. And the relational scan was made to test the effects of independent variables on result. The relation between the managers? and teachers? variables on professional seniority, branch and place of duty and the factors that affect the schooling age on primary school was investigated.55 managers and 178 teachers; totaly 232 participants who work in ten different counties of Erzurum constitute the research sample. The data were collected through a questionnaire developed by the researcher based on expert opinion. Chi-square analysis was applied to analyze the data.In this study, not only the calendar age of primary freshman student, but also the social,physical and the mental characteristics should be taken into consideration was concluded.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum ili örneği)
dc.title.alternativeThe investigation of the schooling age according to the views of school administrators and teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLatency period
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid420795
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301136
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess