Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Muhammet Dursun
dc.contributor.authorYildiz, Fahrettin
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:50Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:50Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57097
dc.description.abstractBu araştırmayla, Erzurum ili sınırları içerisinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına ait devlet okullarında görev alan BT okul formatör öğretmenlerinin diğer eğitim birimlerinden beklentilerinin ve bu beklentilerin çeşitli değişkenler açısından incelenerek nedenlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Nicel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) modeli kullanılarak yapılan bu çalışmanın evrenini, 2011-2012 eğitim öğretim yılının birinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Erzurum ili ve ilçelerindeki okullarda görev yapan 119 BT okul formatör öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi ise amacına uygun olarak seçilmiş 59 BT okul formatör öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırma verileri anket kullanılarak elde edilmiştir. İki bölümden oluşan anketin birinci bölümü, kişisel bilgilerden, ikinci bölüm ise, beklenti maddelerinden oluşmaktadır. Bu maddeler ise 5'li likert maddesi şeklinde düzenlenmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; BT okul formatör öğretmenlerinin çalışma ortamlarında yaşadıkları problemlerin çözümüne yönelik eğitim birimlerinden beklenti içerisine girdikleri saplanmıştır. Ayrıca bu beklentiler öğretmenlerin cinsiyetlerine, medeni durumlarına, kıdem yılına ve görev aldığı okul türüne göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar itibariyle bazı öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThis reaearch aims to reveal the expectations of the IT school formatter teachers who serve in the public schools in the provincial borders of Erzurum belonging to The Ministry of Education and the reasons of these expectations in terms of different variables.The target population of this study done by using survey method which is one of the quantitative research methods comprises of 119 IT school formatter teachers who serve in the schools of the province and the counties of Erzurum belonging to The Ministry of Education during the first term of 2011-2012 academic year.As to the research sample, it consists of 59 IT school formatter teachers who are chosen in regard to its target.The research data are derived by using survey.The first part of the survey including two parts and the second part involves personal information and the matters of the expectations respectively.These matters are organized in the form of 5 point likert scale.As a result of data gained from the research ; it is stated that IT school formatter teachers have expectations for the solutions of the problems they have experienced in their work environment from education units. Furhermore, it is confirmed that these expectations do not differ in terms of the teachers? sexes , marital status, precedence year and the type of the schools they serve in. As from the obtained results, some suggestions are developeden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişim teknolojileri (BT) okul formatör öğretmenlerinin diğer eğitim birimlerinden beklentileri: Erzurum ili örneği
dc.title.alternativeThe expectation of the information technologies (İT) school formatter teachers from other education units: A case study of Erzurum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmFormatter
dc.subject.ytmInformation technology course
dc.subject.ytmInformation technology classrooms
dc.subject.ytmTeacher expectations
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid421540
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301122
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess