Show simple item record

dc.contributor.advisorEfe, Nurten
dc.contributor.authorBastem, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:49Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:49Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57096
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde dolaşım sistemi konusunun zihin haritalama tekniği ile öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun akademik başarıları arasında farklılığın olup olmadığını belirlemektir.Araştırma 2010-2011 öğretim yılı ikinci döneminde Erzurum ilinde aynı bölgede bulunan iki farklı ilköğretim okulundaki 6. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bir deney ve bir kontrol grubu kullanılmıştır. İki haftalık uygulama sonucunda kullanılan yöntemlerin Fen ve Teknoloji dersinde akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olup olmadığını belirlemek için t-testleri (Independent Samples t-test, Paired Samples t-test) yapılmıştır.Araştırma sonucunda, akademik başarı açısından zihin haritalama yöntemi ile geleneksel yöntem arasında anlamlı bir farklılık olduğu (p<0.05) sonucuna varılmıştır. Zihin haritalama yöntemi ile işlenen derslerde öğrencilerin akademik başarılarının daha fazla olduğu, ayrıca öğrencilerin derse karşı daha ilgili oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to test if there is significant difference between the achievement scores of experimental group using mind mapping method and the control group using traditional learning method in `Circulatory System? subject in Science course.This study is carried out on two different sixth grade students in Erzurum A Elementary School and B Elementary School in 2010-2011 second semester. The research includes two groups: experimental group and control group. At the end of two weeks implementation, t-test is used in order to see the tangible effects of the applied methods on the academic achievements in science teaching.According to the result of this research, there is a significant difference between the achievements of the experimental group using mind mapping method and the achievement of the control group using traditional learning method (p<0.05). It is proved that the experimental group students are more successful and more relevant in lessons which are studied by using the mind mapping technique.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf fen ve teknoloji dersinde dolaşım sistemi konusunun zihin haritalama tekniği ile öğretilmesinin başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of mind mapping based instruction on sixth graders? achievement with in the subject of circulatory system in science education course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmCirculation systems
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmMind maps
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid421516
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301133
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess