İlköğretim fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına,öğrenilen bilginin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Doymuş, Kemal | |
dc.contributor.author | Daşdemir, İkramettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:17:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:17:44Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57092 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; ilköğretimin sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersinin farklı ünitelerinde, animasyon kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına, bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisini belirlemek, aynı zamanda animasyon kullanımı hakkında öğrenci görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Erzurum il merkezinde bilgisayar donanımına sahip bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 37 sekizinci sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma, iki farklı öğretim yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu yöntemlerden biri animasyon destekli öğrenci merkezli öğretim (deney grubu), diğeri öğrenci merkezli öğretim yaklaşımı (kontrol grubu) olarak belirlenmiştir. Deney (Animasyon) grubunu 17, kontrol grubunu 20 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma 2010-2011 öğretim yılında, bahar ve güz döneminde uygulanmıştır. Araştırmada; ilköğretim sekizinci sınıflarda öğrenim gören öğrenciler için hem deney (Animasyon) hem de kontrol gruplarına ?Fen ve Teknoloji Başarı Testi-A (FTBT-A)?, ?Fen ve Teknoloji Başarı Testi-B (FTBT-B)?, ?Fen ve Teknoloji Başarı Testi -C (FTBT-C)?, ?Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT)? ve deney grubu için ?Animasyon Görüş Ölçeği (AGÖ)? kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi, SSPS 16.00 programıyla yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizlerinde, bağımsız gruplara t-testi, yüzde ve puan ortalamaları kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları; ilköğretim sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine istatistiksel olarak anlamlı etki yaptığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, deney gruplarındaki öğrencilerin derslerde animasyonların kullanımına karşı olumlu görüşler ifade ettikleri belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study is carried out to determine the effect of using animation on students' academic achievement, retention of these achievement and development of scientific process skills in different units within the curriculum of science and technology in eighth grade primary school; but it is also carried out to determine students' perspectives about animation. The sample of this research consists of 37 students studying in eighth grades in primary school with computer hardware which is in the city of Erzurum centre depending on the Ministry of National Education. The study is carried out by using two different teaching methods. The first of these methods is animation-supported student-centered teaching method (experimental group) and the other is student-centered teaching method (control group). The experimental group of the the eighth grade students 17, the control group students 20. The research is applied in the period of spring and fall in 2010-2011 academic year. In the research, Science and Technology Achievement Test-A (STAT-A), Science and Technology Achievement Test-B (STAT-B), Science and Technology Achievement Test-C (STAT-C), Science Process Skills Test (SPST) are used for the students in both experimental and control group and, Animation Opinion Scale (AOS) is used for students in the experimental group eighth grades. Evaluation of the data is done by programme SSPS 16:00. In analysis of the data, independent groups t-test, percentage and mean scores are used. Result of the study reveals that use of animation in Science and Technology in primary schools has a statistically significant effect on students' academic achievement, retention of knowledge and scientific process skills. In addition, it is determined that the students in experimental groups have positive thoughts about the use of animation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına,öğrenilen bilginin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using of animation on students? achademic achivement, retention of learned knowledge and scientific process skills | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.identifier.yokid | 426497 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319673 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |