5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şen, Semra | |
dc.contributor.author | Daharli, Gülseda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:17:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:17:42Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57090 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığını tespit edebilmek ve elde edilen neticeleri ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Millî Eğitim Bakanlığının 2010-2011 eğitim-öğretim yılında 5. sınıflarda okutulmasını tavsiye ettiği üç ayrı yayınevine ait kitaplardaki metinler ve bu metinlerdeki söz varlığı ögeleri (deyim, atasözü, ikilemeler, özel isimler, kısaltmalar, ilişki sözler, hitaplar ve ünlemler, tekerlemeler) doküman inceleme tekniği ile incelenmiştir. Bahsi geçen eğitim-öğretim yılında 5. sınıf Türkçe derslerinde okutulması tavsiye edilen beş kitaptan ikisi basılmadığından bu inceleme Özgün Matbaacılık, Engin Yayınları ve Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları'na ait kitapları içermektedir.Bu üç ders kitabında yer alan toplam 112 metindeki tüm sözcükler Cibakaya dizin programı kullanılarak içerik çözümleme tekniği ile belirlenmiştir. Sözcüklerin frekans analizi yapılmıştır. Frekansı beş ve üzerinde olan sözcükler dizin haline getirilmiştir.Analiz sonucunda, incelenen Türkçe ders kitaplarında özel isimlerin, deyimlerin ve ikilemelerin sıkça kullanıldığı; atasözleri, tekerlemeler ve kısaltmaların az sayıda kullanıldığı belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Söz varlığı, içerik çözümleme tekniği, frekans analizi | |
dc.description.abstract | This study was carried out with the aim of analysing word existence of fifth grade course books and indicating the results obtained.Qualitative research method was used in the study. The texts in the books belonging to different publishing houses and advised for the fifth graders to read by National Educational Ministery in 2010-2011 academic year were examined the elements of word existence in these texts (idioms, proverb, doubling, proper nouns, abbrevations, related words, exclamation and tongue twisters) were investigated by mean of Document Investigating Method. In the mentioned teaching-learning term, as two of the five books which were adviced to be read weren?t published, this study included the books belonging to Özgün publish-printing, Engin publications and The Publications of National Educational Ministery.All the words that exist in total 112 texts in these three course books were discovered by means of the solving of the content by using Cibakaya İndex programme. Frequency analysis of the words was carried out. The words, the frequencies of which are five or over have been organised as an index.This study showed that proper nouns, idioms and doublings were used often, on the other hand, proverbs, abbrevations and tongue twisters were used less in the text books eveluated.Key words: Word existence, the technique of content solving, frequency analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of fifth grade Turkish course books in terms of word occurence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Frequency analysis | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.identifier.yokid | 426862 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319675 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |