Görme engellilerde Braille işaret sistemi ve müzik eğitiminde kullanılabilirliği
dc.contributor.advisor | Parasız, Gökalp | |
dc.contributor.author | Akpinar, Hikmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:17:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:17:40Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57089 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Türkiye'deki görme engelli ilköğretim okullarında Braille İşaret Sistemi ve bu sistemin eğitimine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirli boyutlarıyla inceleyip ortaya koyarak bu sistem hakkında bilgi verip, eksikliklerin giderilmesi ve yaşanmakta olan problemlerin çözümü için olumlu katkılar sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada, durum tespitine yönelik tarama modeli esas alınmış, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesinde anket yöntemi hazırlanmıştır. Anketlerde ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki 16 görme engelli ilköğretim okulu'nda görev yapan müzik öğretmenleri ve bu okullarda okuyan öğrencileri, örneklemini ise 6 müzik öğretmeni ve 73 görme engelli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; Braille İşaretler Sistemi ile ilgili kaynak ve dokümanların yetersiz olduğu, haftalık ders saatinin arttırılması gerekliliği, bu okullarda çalışan müzik öğretmenlerine özel eğitim verilmesi ve müzik dersi öğretim programı hazırlanırken görme engelli öğrencilerin görüşleri doğrultusunda geliştirilmesi gibi bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Braille İşaretler Sistemi, Görme Engelli. | |
dc.description.abstract | This study was conducted in order to contribute to the solutions of the current problems and to adress the weaknesses in the application of Braille Sign System by analysing this system in the primary schools of the visually- impaired individuals in Turkey, and by providing information as a result of the analysis and presentation of teachers? and students? ideas on the education style of the system in these schools from different dimensions. In this study, a survey design was applied in the case determination, and a questionaire was prepared to define the problems teachers and students encounter. The data obtained from the results of the questionnaire were shown in the frequency and percentage tables.The population of this study is composed of the music teachers and students in 16 primary schools of the visually- impaired in Turkey while the sample of the study consists of 6 music teachers and 73 visually-impaired students. According to the results of this study; it has been found that the documents and sources related to the Braille Sign System are inadequate and the course hours should be increased. Additionally, the study presents some pedagogical implications such as that music teachers working in these schools should be trained with a specialized programme, and that the teaching programme of music courses should be developed according to the ideas of the visually-impaired students.Key Words: Braille Signal System, A Visually- Impaired Individual | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Görme engellilerde Braille işaret sistemi ve müzik eğitiminde kullanılabilirliği | |
dc.title.alternative | Braille sign system for the visually-impaired individuals and the applicability of the system in music education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Braille signal system | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Visually impaired | |
dc.subject.ytm | Sign language | |
dc.identifier.yokid | 427999 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319679 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |