Topluma hizmet uygulamalarının öğretmen adaylarının değer kazanımlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Küçükoğlu, Adnan | |
dc.contributor.author | Coşkun, Zehra Sedef | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:17:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:17:33Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57083 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, topluma hizmet uygulamalarının öğretmen adaylarının değer kazanımlarına etkisini incelemektir. Araştırmada, bu amaca uygun olarak içerisinde hem nicel araştırma hem de nitel araştırma desenlerini bulunduran karma yöntem araştırma deseni (mixed-method design) kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında kontrol gruplu ön ve son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği bölümünde, 2011- 2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Topluma Hizmet Uygulamaları (THU) dersini alan 3. Sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Schwartz ve arkadaşları (2001) tarafından geliştirilen ve Demirutku ve Sümer (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanıp geçerlilik güvenirlik çalışması yapılan Portre Değerler Anketi (PDA) kullanılmıştır. Araştırmanın nitel veri kaynaklarını ise öğretmen adaylarının tutmuş oldukları yansıtıcı günlükler, araştırmacının proje süreci boyunca katılımcı gözlemci olarak yapmış olduğu gözlemler ve paydaş kurum yetkilileri, öğrenciler ve öğretmen adayları ile yapılan görüşmeler oluşturmaktadır. Araştırma için öğretmen adaylarından toplanan nicel verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda doğrudan değer kazandırmaya yönelik topluma hizmet uygulamaları projelerinin öğretmen adaylarına değer kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu projeler sayesinde öğretmen adaylarının sorumluluk, sabır, sevgi, saygı, yardımseverlik ve merhametlilik gibi değerlerinde olumlu değişiklikler olmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effect of community service learning on value acquisitions of preservice teachers. Mixed-method research design, which incorporates both quantitative research designs and qualitative research designs, has been used in the research in line with this purpose. Control group pre-test and post-test have been used in the quantitative section of the research. Case study design has been used in the qualitative section of the research. Study group of the research is preservice teachers who have been third-year preservice teachers who are taking Community Service Learning (CSL) course at the Department of Classroom Teaching at the Faculty of Education in Artvin Çoruh University in the spring term of 2011-2012 academic year. Portrait Values Questionnaire (PVQ), which was developed by Schwartz et al., (2001) and translated into Turkish as well as validity and reliability study of which was conducted by Demirutku and Sümer (2010), has been used as data collection tool. Qualitative data sources of the research are composed of reflective journals kept by preservice teachers, observations performed by the researcher as participant observer throughout the project period and interviews made with the officials of partner organizations, students and preservice teachers. Descriptive analysis has been conducted on the quantitative data that have been collected from preservice teachers for the research. T-test has been used for the independent groups in analyzing the data. Content analysis method has been used in analyzing the qualitative data. In view of the research, it has been concluded that the community service learning projects, which are directly oriented towards acquiring value, make preservice teachers acquire value. Thanks to these projects, there have been positive changes in preservce teachers? values such as responsibility, patience, love, respect, helpfulness and mercifulness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Topluma hizmet uygulamalarının öğretmen adaylarının değer kazanımlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of community service learning on value acquisitions of preservice teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Community service practise course | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.identifier.yokid | 440720 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319687 | |
dc.description.pages | 208 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |