Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Kerim
dc.contributor.authorÇelik, Nilay
dc.date.accessioned2020-12-03T15:17:31Z
dc.date.available2020-12-03T15:17:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57081
dc.description.abstractBu araştırmada matematik öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz düzenleme becerilerinin ve öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma ilişkisel tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda öğrenim gören 946 öğrenci ve Erzurum ili Aziziye, Palandöken ve Yakutiye ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan 325 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Turan (2009) tarafından geliştirilen ?Öz düzenleyici öğrenme ölçeği?, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Öz düzenleyici öğrenmeyi teşvik etme ölçeği? ve Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçe için geçerlik ve güvenirlik çalışması Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından yapılan ?Öğretmen öz yeterlik algısı ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler üzerinde frekans, yüzde, bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, matematik öğretmen adaylarının öz düzenleme becerilerinin yüksek ve öz yeterlik algılarının oldukça yeterli olduğu ve söz konusu beceriler ve yeterlikler arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Matematik öğretmenlerinin ise öz düzenleyici öğrenmeyi teşvik etme eğilimlerinin yüksek ve öz yeterlik algılarının oldukça yeterli olduğu ve söz konusu eğilimler ve yeterlikler arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ortaya çıkan sonuçlara dayanarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öz düzenleme, öz düzenleyici öğrenmeyi teşvik etme, öz yeterlik, matematik öğretmen adayları ve öğretmenleri
dc.description.abstractThis study aims to examine self-regulation skills and self-efficacy perceptions of prospective mathematics teachers and teachers considering different variables. This descriptive study is a correlational survey. The universe of the study is composed of 946 students who are studying at the Department of Elementary and Secondary Mathematics Teaching at Kazım Karabekir Faculty of Education in Atatürk University in 2011-2012 academic year and 325 mathematics teachers who work in elementary and secondary schools that fall under the jurisdiction of Aziziye, Palandöken and Yakutiye District Directorates of National Education in Erzurum Province. As data collection tools, ?Self-Regulated Learning Scale?, which was developed by Turan (2009); ?Scale on Encouraging Self-Regulated Learning? which was developed by the researcher; and ?Teacher Self-Efficacy Perception Scale? which was developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and validity and reliability study into Turkish was conducted by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005) have been used as data collection tools in the research. Frequency, percentage, t-test for independent groups, one-way analysis of variance and Pearson correlation analysis have been conducted on the data that were obtained from the research. When the research results are examined, it is observed that the self-regulation skills of prospective mathematics teachers are high and their self-efficacy perceptions are fairly adequate, and there is a medium-level positive significant relationship between self-regulation skills and self-efficacy perceptions of prospective mathematics teachers. Related to mathematics teachers, it is observed that mathematics teachers? tendencies for encouraging self-regulated learning in children are high and their self-efficacy perceptions are fairly adequate. There is a moderate positive significant relationship between tendency for encouraging self-regulated learning and self-efficacy perceptions of mathematics teachers. Suggestions have been made based upon the results obtained from the research.Keywords: Self-regulation, encouraging self-regulated learning, self-efficacy, mathematics candidate teachers and teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz düzenleme becerilerinin ve öz yeterlik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of self-regulation skills and self-efficacy perceptions of prospective mathematics teachers and teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.identifier.yokid440874
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319662
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess